شناسهٔ خبر: 22515974 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصوبه جدید سرویس‌های اینترنت پرسرعت غیرحجمی

جدول مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت اینترنت غیرحجمی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد.

صاحب‌خبر -

مصوبه جدید سرویس‌های اینترنت پرسرعت غیرحجمیبه گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛  آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود مصوبه جدید سرویس های اینترنت پرسرعت غیر حجمی را منتشر کرد.

در مورد اینترنت حجمی و غیرحجمی ذکر این نکته لازم است که چنانچه مشترک بر روی سرویس‌های حجمی قرار داشته باشد سرعت دسترسی به اینترنت او ممکن است بسته به توان خط تلفنش کمتر از سرعت اسمی سرویس باشد. سرویس‌های غیرحجمی هم محدودیت خاص خود را دارند اما موضوع اصلی آنها تفکیک استفاده از آی‌پی‌های داخلی با خارج است. نکته بسیار مهم درباره سرویس‌های غیر حجمی این است که ارائه‌دهنده باید سرعت اسمی عنوان شده در نام طرح را تا رسیدن به محدودیت مشخص به مشتری ارائه کند.

آذری جهرمی نوشت:

مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی مطابق جدول فوق است. ذکر چند نکته ضروری است:

۱) این تعرفه سرویسهای غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین ۱۸ شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد. شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکین برسانند. طبیعتا فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.

۲) این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه(صد و بیست و هشت کیلو بیت در ثانیه)تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.

۳) در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ می‌شود.

۴) تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.

۵) تاکید مجدد می‌شود که این تعرفه صرفا برای دسترسی ثابت است. از همه عزیزانی که با اشتراک نظرات ما را در تدوین و تصویب این نظام جدید تعرفه یاری کردند تشکر می‌کنم. 

مصوبه جدید سرویس‌های اینترنت پرسرعت غیرحجمی

 

نظر شما