شناسهٔ خبر: 22514764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

غفوری‌فرد عنوان کرد:

کم‌توجهی به اخلاق سیاسی پس از انقلاب اسلامی/ جایگاه احزاب در تربیت کادر سیاسی

گروه سیاسی: رئیس سابق خانه احزاب ایران با اشاره به کم‌توجهی به مسئله اخلاق سیاسی پس از انقلاب گفت: مشکلات اقتصاد و صنعت را با تحریم می‌توان توجیه کرد اما اگر اخلاق در جامعه وضع مطلوبی نداشته باشد عذری نمی‌توانیم بیاوریم، چون پیامبر دین ما برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شدند.

صاحب‌خبر -
«محمدحسن غفوری‌فرد» رئیس سابق خانه احزاب و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ضرورت توجه به دو موضوع مهم کادرسازی سیاسی و محوریت اخلاق در رفتار و منش سیاسی در جهت تربیت نیروی اخلاق‌مدار سیاسی برای آینده نظام گفت: این دو موضوع مجزا از هم هستند. اخلاق زیر مجموعه رفتار یک ملت است و به عقیده من باید پس از انقلاب بیش از این بر روی اخلاق تأکید می‌شد، زیرا «اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند قومی که گشت فاقد اخلاق، مُردنی است».
وی ادامه داد: حدود هشت سال پیش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این بحث را مطرح کردیم که یک جزوه خوب در حوزه اخلاق سیاسی وجود ندارد، لذا اخلاق از آن دست مسائلی است که کم به آن توجه شده و در عین حال هیچ عذری هم برای آن پذیرفته نیست. به عبارتی اگر کشاورزی نداشته باشیم ممکن است بگوییم باران نیامد یا اگر اقتصاد و صنعت خوبی نداشته باشیم ممکن است با تحریم آن را توجیه کنیم، اما اگر اخلاق در جامعه اسلامی ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد هیچ عذری نمی‌توانیم بیاوریم، چون پیامبر دین ما برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده است.
رئیس سابق خانه احزاب درباره نقش احزاب در تربیت کادر سیاسی آینده نظام گفت: وظیفه واقعی احزاب، تربیت نیرو و کادر سیاسی برای اداره کشور در آینده است. در حال حاضر حدود 300 حزب و گروه از وزارت کشور مجوز گرفته‌ و 186 حزب هم عضو خانه احزاب هستند اما بسیاری از آنها فقط بر روی کاغذ وجود دارند و بسیاری دیگر از آنها فقط در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه عنوان کرد: به عقیده من باید حدود چهار تا پنج حزب جامع تشکیل شود که حداقل 300 عضو داشته و در حداقل 10 استان دفتر نمایندگی داشته باشند. در این شرایط است که احزاب می‌توانند وظیفه کادرسازی را انجام دهند و فرآیند جابجایی نخبگان در قدرت به درستی انجام بگیرد.      

نظر شما