شناسهٔ خبر: 22514745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص بودجه یارانه به استان‌ها باعث مدیریت منابع مالی می‌شود

استاندار ایلام گفت: اگر پرداخت یارانه‌ها توسط استانداری‌ها انجام شود، مدیریت بهتر منابع را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

تخصیص بودجه یارانه به استانها باعث مدیریت این منابع مالی می‌شود/مبلغ پرداخت یارانه‌ها تغییر نمی‌کند/دولت درصدد تفویض اختیار به استانداران استقاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش جدید پرداخت یارانه‌ توسط استانداری‌ها، اظهار کرد: بنده با این طرح ارائه شده از سوی دولت موافق هستم، زیرا با انجام این طرح از پرداخت یارانه به افرادی که نیازمند واقعی نیستند جلوگیری می‌شود.

وی افزود: اگر پرداخت یارانه‌ها توسط استانداری‌ها انجام شود، افراد نیازمند به راحتی شناسایی خواهند شد و صرف این بودجه قابل مدیریت خواهد بود، همچنین از محل صرفه‌جویی آن می‌توان به اعتبارات عمرانی، فرهنگی و زیربنایی اضافه کرد.

سلیمانی با بیان اینکه واگذاری بودجه یارانه‌ به استانداری‌ها باعث مدیریت بهتر این منابع خواهد شد، بیان کرد: هنوز دولت ابلاغی به استانداران نکرده است اما مبلغ پرداخت یارانه همان مبلغ گذشته خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

استاندار ایلام همچنین درباره تخصیص بودجه از دستگاه‌های ملی به استانداری‌ها، تصریح کرد: این موضوع از درخواست استانداران بوده، چرا که پیشبرد پروژه‌های استانی همواره برعهده استانداران است، بنابراین اگر بودجه در اختیار دستگاه ملی قرار بگیرد، نوعی دوگانگی در صرف هزینه‌های جاری به وجود خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص بودجه از دستگاه‌های ملی به استان‌ها باعث می‌شود استانداران متناسب با اولویت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت اهداف مورد نظر را تعریف کنند.

سلیمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال مخالفت وزارتخانه‌ها برای تخصیص بودجه به استان‌ها وجود خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: هنوز در این زمینه تصمیم قطعی اتخاذ نشده است، بنابراین نمی‌توان گفت که وزارتخانه‌ها مقاومت یا مخالفت خواهند کرد. این موضوع در سطح ملی در دست بررسی قرار دارد و دولت هم درصدد تفویض اختیار به استان‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما