شناسهٔ خبر: 22514401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سیداحمد خاتمی: جاده صاف کردن برای آمریکا و فرانسه خیانت است/ اگر به سلاح مجهز نبوده و اقتدار خود را به رخ جهان نکشیم، ما را مورد تجاوز قرار می‌دهند سیداحمد خاتمی: جاده صاف کردن برای آمریکا و فرانسه خیانت است/ اگر به سلاح مجهز نبوده و اقتدار خود را به رخ جهان نکشیم، ما را مورد تجاوز قرار می‌دهند

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از نابودی داعش در منطقه، گفت: ائتلاف غربی ها برای نابودی داعش عوام فریبی بوده و این گروهک تروریستی با تلاش صادقانه نیروها و دولت های عراقی و ایرانی در حال نابودی است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی سه شنبه شب در جمع عزاداران دهه آخر صفر در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: داعش که قصد داشت دولت عراق و شام را تشکیل دهد، به فضل الهی از صحنه روزگار محو شده و یک خطر از بیخ گوش بشریت رد می شود.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته عراقی ها با همکاری ایران اسلامی، صادقانه برای مقابله با داعش تلاش کردند و با همه توان برای نابودی این گروهک تروریستی به میدان آمدند.
وی به همه پرسی اخیر کردستان عراق نیز اشاره کرد و ادامه داد: این همه پرسی با خواست رژیم صهیونیستی در منطقه راه اندازی شد ولی نتیجه ای جز نابودی دشمنان عراق در آن مشاهده نشد.
وی با اشاره به برخی سخنان در فضای مجازی در خصوص چرایی کمک ایران به سوریه، اظهار کرد: اگر به عراق و سوریه کمک نمی کردیم تا با داعش بجنگند، باید امروز در خیابان های ارومیه و تهران با داعش می جنگیدیم و این امر در عملیات تروریستی ماه رمضان امسال در تهران نمایان شد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه سخنان دشمنان نباید در فضای مجازی دست به دست شود، گفت: زندگی بدون امنیت، صفا ندارد و زیرسوال بردن کمک ایران به مردم عراق و سوریه از سوی بیگانگان مطرح شده است.
وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله اخیر کرمانشاه، بیان کرد: در زلزله اخیر همه نیروها بسیج و وارد میدان شدند و همه این افراد با توان کامل در حال کمک به زلزله زدگان هستند.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر امین مردم است، افزود: عده ای سودجو به بهانه کمک به زلزله زدگان حساب باز می کنند و از مردم پول جمع می کنند.
وی همچنین مهربانی در بین مردم را از جمله ویژگی های جامعه اسلامی خواند و ادامه داد: این مهربانی باید در کمک به زلزله زدگان بیش از پیش نشان داده شود.
به گفته وی یکی از مهمترین ویژگی های جامعه اسلامی که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته، سبک زندگی دینی است.
خاتمی اضافه کرد: جامعه ای که می خواهد اسلامی باشد، باید سبک زندگی دینی را رعایت کند و یکی از مهمترین مصداق های آن ایستادگی در برابر کفار و کوتاه نیامدن در برابر حق و حقوق است.
وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال بی خاصیت بودن ملت ایران هستند ولی در این خصوص نیز نمی توانند به هدف خود برسند.
وی افزود: دشمنان این ملت چه آمریکا و چه فرانسه تلاش می کنند که ایران اسلامی اقتدار موشکی خودش را نداشته باشد و با وجود زرادخانه های اسرائیل و آمریکا، ما دست رو دست بگذاریم تا دشمنان هر غلطی بکنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وزارت خارجه فرانسه، پیشنهاد تحریم ایران را به خاطر موشک‌های دوربرد داده است، اضافه کرد: دین ما می گوید باید دکترین دفاعی بازدارندگی را دنبال کنیم تا در فضای حکومت گرگ ها در سطح دنیا شکست نخوریم.
خاتمی اظهار کرد: اگر در دنیای امروز به سلاح مجهز نبوده و اقتدار خود را به رخ جهان نکشیم، ما را مورد تجاوز قرار می دهند.
وی با تاکید بر اینکه عده ای می خواهند جاده صاف کن دشمنان باشند و جاده صاف کردن برای آمریکا و فرانسه خیانت بزرگ است، بیان کرد: جامعه دینی باید مقتدر و توانمند باشد تا دشمنان از آن حساب ببرند و البته در کنار دوستان نیز با مهربانی رفتار کند.
وی، معنویت را از ویژگی های دیگر جامعه اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر معنویت را از جامعه اسلامی برداریم، دیگر این جامعه، اسلامی نیست و یک جامعه سکولار است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور گسترده تر مردم در مساجد، گفت: رکوع و سجود 2 نماد نماز است که سمبل همه معنویت ها به شمار می رود.
وی با اشاره به برخی سخن پراکنی ها علیه معنویت در فضای مجازی، گفت: می خواهند شما را از حضور در مجالس دینی بازدارند ولی باید توجه داشت که جامعه دینی در راستای آشتی مردم با خدا راه اندازی شده و هدف جامعه مهدوی نیز به عنوان جامعه ای متعالی، همین امر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیشانی جامعه اسلامی پیشانی دینی و دین مداری در عرصه های مختلف است ولی باید ابعاد مختلف این امر نیز بیان شود.
خاتمی اظهار کرد: اختلاس با پیشانی دینی سازگار نیست و در یک جامعه اسلامی نباید مدام خبر اختلاس از ناحیه موسسه ها شنیده شود.
وی همچنین با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم ارومیه بیان کرد: حضور در این شهر برای من افتخار است زیرا بزرگان زیادی در این شهر زندگی کرده اند که آیت الله قریشی و حجت الاسلام والمسلمین حسنی از جمله آنان هستند.
وی گفت: حجت الاسلام حسنی رکن امنیت ارومیه بوده است و آیت الله قریشی نیز با تالیفات قرآنی خود، افتخاری برای ارومیه محسوب می شود.

منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما