شناسهٔ خبر: 22514120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ماجرای عضو‌های تزئینی در دکور استقلال

نقش کمیته فنی استقللال این روز‌ها آنقدر کم رنگ شده که آنها عملا از دستیاران جدید شفر بی اطلاع هستند.

صاحب‌خبر -
صراط: نقش کمیته فنی استقللال این روز‌ها آنقدر کم رنگ شده که آنها عملا از دستیاران جدید شفر بی اطلاع هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پس از بر کناری منصوریان در نهایت مدیران استقلال برای اینکه در انتخاب سرمربی جدید مورد هجمه قرار نگیرند دست به اقدام عجیبی زدند و آن هم انتخاب افرادی برای تکشیل کمیته فنی بود، کمیته فنی که انتخاب ها را بر گردن بگیرد تا به نوعی مدیران استقلال راهی برای فرار از دست انتقاد های پیشکسوتان داشته باشند. پیشکسوتانی که برای انتقاد ها به جای اینکه نوک پیکان خود را سمت افتخاری بگیرند این بار باید از هم تیمی های خود که در این کمیته حضور دارند انتقاد کنند.

به هر ترتیب اعضای این کمیته با حضور افرادی همچون علی جباری ،محمد نوری ،اکبر کارگر جم ،جواد قراب و سهراب بختیاری زاده تشکیل شد تا به نوعی آنها بر اشتباهات و انتخاب های پنهانی مدیران استقلال پوششی باشند.

انتخاب هایی همچون شخص شفر که مستقیما مذاکرات با این مربی در امارات انجام شد و برخی از مدیران استقلال کار را در همان کشور با او تمام کردند و فقط امضای نمایشی را با خود به تهران سوغات آوردند. انتخاب شفر یکی از انتخاب هایی است که بدون دخالت کمیته فنی آبی ها انجام شده و آنها تنها در یک جلسه نمایشی در حضور افتخاری  مدیر عامل باشگاه مجبور شدند که سرمربی جدید را تایید کنند. انتخابی که نه کمیته فنی از آن خبر داشت و نه رزومه ای مورد بررسی قرار گرفته بود.

در این میان تنها نقش اعضای کمیته فنی استقلال این بود که برای سرمربی جدید یک دستیار انتخاب کردند. انتخابی که پس از کلی کش و قوس مورد تایید شفر قرار گرفت و به همین منظور بیژن طاهری به عنوان مربی جدید به کادر استقلال اضافه شد.

اما اکنون جیری ساناک انتخاب جدید مدیران استقلال و البته بدون هماهنگی کمیته فنی باعث شده تا آه از نهاد برخی از اعضای این کمیته بر بیاید.کمیته فنی که نمایشی است و اصلا اعضا در جریان انتخاب مربی جدید که اهل چک است هم نبودند. با این حال آنها از دستیار بعدی شفر سرمربی تیم هم اطلاعی ندارند و به نظر فقط همان طور که مطرح شد مدیران استقلال کمیته ای را به صورت نمادین تشکیل دادند تا تنها انتخاب ها را بر گردن اعضای این کمیته بیاندازد.

با وجود این اعضای کمیته فنی با انجام این انتخاب ها توسط برخی مدیران بدون شک ساکت نخواهند نشست و حتی شنیده می شود برخی از آنها خواهان بر هم زدن این کمیته هستند چرا که به نظر از اول هم مشخص بوده که کمیته فنی یعنی کشک! چون نه در انتخاب سرمربی نقش داشته اند و نه در انتخاب مربیان خارجی که اصلا رزومه آنها به میز اعضای کمیته فنی در تهران نرسیده، اما همین مربیان خود را زود تر از رزومه به اردوی استقلال در کیش رسانده اند.

 افتخاری مدیر عامل استقلال که این روز ها صندلی مدیریتی خودش نیز لرزان است باید فکری به حال  نقش اعضای کمیته فنی در این باشگاه کند، چرا که اینطور انتخاب مربی، آن هم پنهانی و به دور از چشم اعضای کمیته فنی تبعات زیادی دارد و مدیران باشگاه باید بدانند که اعضای کمیته فنی دیگر قرار نیست هر انتخابی را مهر تایید بزنند. به این ترتیب وجود این مشکلات کار را برای افتخاری سخت خواهد کرد.

اینجاست که یاد جمله معروف سلطان پرسپولیس علی پروین در سال های نه چندان دور می افتیم که واقعا این روز ها در استقلال مصداق دارد "مدیر فنی  یعنی کشک!"

با این تفاوت که کشک های سخنگو از برندهای بزرگی هم هستند که باید بار خیلی از مسئولیت ها را در زمان ناکامی به دوش بکشند.

نظر شما