شناسهٔ خبر: 22514073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

"بهشت" نماد کمال روحانی و جسمانی برای بشر است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سه محور را برای شیطان شناسی مطرح می‌کند، محور نخست هدفگذاری شیطان در مقابله با بنی آدم و هدف دوم این است که شیطان خصوصیت و قدرت خود را در این هدفگذاری مشخص می‌کند و نکته سوم جامعه هدف شیطان در بنی آدم است.

وی افزود: هدف عملیاتی شیطان در هفته قبل عرضه شد و نکته دوم بحث درباره روش عملیات در این هدفمندی و در اجرا و حرکت به سمت هدف شیطان بود، هدف شیطان در تقابل با آدم و بنی آدم این است که در ارتباط با آدم بر سر شیطان سه بلا و گرفتاری آمده، یکی اینکه از بهشت اخراج شد و دوم اینکه رجیم درگاه الهی شد و سوم اینکه ملعون ابدی شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شیطان خواست همین سه برنامه را برای انسان نیز پیاده کند، البته در مورد خود حضرت آدم شیطان به یکی از این سه چیز فقط نائل شد و تنها توانست آدم و حوا را از بهشت بیرون کند اما قدرت اینکه انسان را رجیم کند پیدا نکرد و آدم صفوه الله شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: شیطان می‌خواهد انسان رانده قرب پروردگار باشد و به لعن ابدی و دوزخ و عذاب الهی دچار شود؛ در مورد خارج کردن آدم از بهشت قرآن توضیحاتی ارائه می‌کند؛ چگونه آدم در بهشت دیگر جایی نداشت؟

آیت‌الله علم الهدی گفت: ذات مقدس پروردگار آیه 26 سوره اعراف را درباره لباس بیان می‌کند و می‌فرماید: « بنی آدم ما برای شما لباس قرار دادیم، لباسی که زشتی‌های شما را بپوشاند و برای شما زینت باشد» لباس آدم از نخ و ابریشم نبود بلکه نماد صفوه و سلامت و ابهت و عظمت آدم در مقابل فرشتگان و بهشتیان بود.

وی افزود: فرشتگان مجبور شدند در مقابل آدم خداوند را سجده کنند، انسان صلابت و جلوه‌ای در برابر فرشتگان پیدا کرد، لباس آدم، لباس جمال و جلال بود؛ وقتی بنا شد لباسی که زینت آدم و مظهر جلال حق بود از آدم کنده شود، آدم تبدیل به موجودی خاک نشین شد که زشتی‌های وی نمایان شد.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: لباس اصلی آدم توسط شیطان از آدم گرفته شد، زیرا یک انسان معصیت کار و انسانی که فرمان خدا را زیر پا گذاشته است نمی‌تواند دیگر طراوت و جمال و زیبایی حق را داشته باشد؛ کار به جایی رسید که با برگ درختان بهشتی آدم خود را پوشانید. با برهنه کردن آدم، وی به همراه حوا از بهشت بیرون شدند و خطاب رسید که هر دو از بهشت هبوط کنید و بیرون روید.

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: بهشت جایگاه خوشگذرانی و عشرتکده نیست؛ تفسیر ما از بهشت صحیح نیست و تصور می‌کنیم یک عشرتکده است که انواع و اقسام خوشگذرانی‌های نفسانی ما را تامین می‌کند؛ اینها هم هست و نمی‌گوئیم نیست اما از باب اینکه بهشت جای کمال زندگی و زندگی کامل است باید تفسیر را تغییر دهیم، زندگی کامل از نظر جسمی این است که همه لذایذ فراهم باشد اما همه بهشت همین نیست.

وی ادامه داد: بهشت محل زندگی کامل روحانی و جسمانی است، کمال روحانی بسیار بالا است و کمال جسمانی در مقابل آن ناچیز است، تقوا هم یک لباس است؛ تقوا نرم افزاری است که به وسیله آن هرچه ناخواسته و مطرود پروردگار است صورت نمی‌گیرد، این برنامه اگر در زندگی پیاده شد تبدیل به یک پوشش می‌شود. انسانی که مظهر جلال و عظمت حق قرار گرفت در دل و مغز نفوذ می‌کند و انسان را تسخیر می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است...

نظر شما