شناسهٔ خبر: 22513971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

دانشجویان باید از سطح آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دانشجویان باید از سطح آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند، گفت: ارتقاء سطح بینش و نگرش سیاسی در بین دانشجویان بخشی از برنامه های آموزشی دانشگاه ها است و قشر فرهیخته کشور نباید دچار سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان شبستر با بیان این‌که زمان شناسی و بصیرت از ویژگی های دانشجویان پیرو راه امام و مقام معظم رهبری است، گفت: تحصیل، تهذیب و در کنار آن ورزش سه محور اساسی برای رشد جوانان انقلابی است که باید دانشجویان با آگاهی و زمان شناسی و بدور از سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها در تحقق آن گام بردارند. 
  
وی افزود: دانشجویان باید با آرمان گرایی انقلابی و با اجتناب از سیاست زدگی های و جناح گرایی ها، تحصیل، تهذیب و ورزش که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در دانشگاه‌ها جزو اولویت های خود قرار دهند. 
  
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروزه نسل جوان و قشر دانشجو با جنگی خطرناک تر از جنگ فیزیکی و تسلیحاتی به عنوان جنگ نرم در ستیز است، افزود: مقام معظم رهبری در تبیین جنگ نرم فرموده‌اند که دشمن به دنبال راه‌های نفوذ و استفاده از ابزارهای دیگری است که به جای جسم، ذهن و روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی ملت ما به خصوص نسل جوان و فرهیخته را هدف قرار دهد. 
  
وی تاکید کرد: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید جزو اولویت جوانان و دانشجویان باشد. 
  
وی با بیان اینکه مقوله ورزش و ارتباط آن با مبانی فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و مذهبی اهمیت پرداختن به آن را در یک جامعه اسلامی وظیفه است، افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری، ورزش را در کنار تحصیل و تهذیب برای دانشجویان مورد تأکید قرار داده است. 
  
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شناخت و آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی باید در سطح اعلای خود قرار داشته باشد تا این قشر تحصیل کرده با حضوری آگاه در مشارکت های مدنی، جامعه را در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب راهنمایی و همراهی کند.

نظر شما