شناسهٔ خبر: 22513694 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نجفی قدسی:

همایش اساتید تفسیر حوزه برگزار می شود

حوزه/ مدیر دارالقرآن کریم علامه طباطبایی از برگزاری همایش اساتید تفسیر حوزه در بیت علامه در قم خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی شب گذشته در مراسم سالگرد علامه طباطبایی که در دارالقرآن و منزل ایشان در قم برگزار شد، گفت: سال ها از ارتحال صاحب تفسیرالمیزان می گذرد و هنوز انفاس قدسی علامه در این مکان حاکم است.

وی افزود: بسیاری از مراجع عظام تقلید به شکل مکرر در این بیت حضور یافته و در مجامع تفسیری و علمی، ایراد سخن داشتند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: کلاس های تفسیری به شکل مستمر در این مکان برگزار شده و می شود؛ دوره تفسیر المیزان با تدریس آیت الله استادی برگزار شده و هم اکنونی دوره ای برای فضلای حوزه به شکل یک ساله با محوریت بیان تفسیر برگزار می شود که این دوره از ابتدای صبح تا عصر برگزار می شود.

نجفی قدسی بیان کرد: در این بین از بین 700 طلبه، 200 نفر گزینش شدند که دوره های تکمیلی را در بحث تفسیر می گذرانند و به عنوان مبلغان قرآنی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری همایش هایی ویژه تفسیر اساتید حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت های این مرکز بوده و پشتبیانی از چنین دروسی در سطح حوزه بسیار موثر است و حدود 10 روز دیگر، در روزهای 8 و 9 آذرماه پانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه در این مکان برگزار خواهد شد که در این محفل از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی استفاده خواهیم کرد و در 9 آذر نیز آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مجمع انجمن ارتباطات حوزه ایراد سخنرانی خواهند کرد.

نظر شما