شناسهٔ خبر: 22513652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

صرفه جویی در نظام سلامت با حذف افراد توانمند از بیمه رایگان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آزاد شدن هزینه خدمات بهداشتی در مراکز خصوصی برای بیمه‌شدگان رایگان سبب صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، همه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند فقط در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی امکان دریافت خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

وی عنوان کرد: افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه را ندارند مسلما پول مابه تفاوت درمان را در مراکز درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی را نیز ندارند.

حریرچی تاکید کرد: کارکنان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین سایر اقشار استثنا از این مصوبه هستند و با بیمه سلامت می توانند در همه مراکز دولتی و خصوصی خدمات سرپایی و یا بستری را تحت پوشش بیمه دریافت کنند.

وی اظهار کرد: افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه خود هستند نباید به صورت رایگان بیمه شوند و این کار هزینه زیادی را بر حوزه سلامت کشور تحمیل می کند.

حریرچی یاد آور شد: اجرای این مصوبه به نوعی صرفه جویی اقتصادی را در حوزه بهداشت و درمان کشور به دنبال دارد و پولش در جاهای دیگر صرف می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما