شناسهٔ خبر: 22513193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مجلس نمایندگان بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری نظامی آمریکا را تصویب کرد

منبع: فارس

مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه پیشنهادی ترامپ برای افزایش بودجه نظامی این کشور موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مجلس نمیاندگان آمریکا لایحه بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری دفاعی این کشور را تصویب کرد و با این کار از دونالد ترامپ برای گسترش و تقویت نیروهای نظامی ارتش حمایت کرد.

براساس این گزارش، این لایحه با ۳۶۵ رای مثبت در مقابل ۷۰ رای منفی مورد موافقت قرار گرفت. 

تصویب این بودجه هنگفت به ترامپ اجازه می‌دهد علاوه بر اضافه کردن ۱۶ هزار نیروهای فعال دیگر به ارتش برای مقابله با تهدیدات کره شمالی نیز بودجه بیشتر اختصاص بدهد.

بنا بر این گزارش، در حالیکه آمریکا برنامه هسته‌ای کره شمالی را یک تهدید رو به رشد برای آمریکا و همپیمانان خود می‌داند، این لایحه فوق، بودجه‌ای معادل ۸.۵ میلیارد دلار برای تقویت سامانه‌های موشکی و دفاعی آمریکا تخصیص داده است. این مبلغ ۶۳۰ میلیون دلار بیش از مبلغی است که دولت آمریکا برای چنین برنامه‌هایی پیشنهاد داده بود.

این لایحه به وزارت دفاع آمریکا دستور استقرار تا ۱۴ رهگیر زمینی دیگر در «فورت گریلی» آلاسکا را می‌دهد که موجب می‌شود تعداد رهگیرهایی که برای تخریب کلاهک‌های ورودی طراحی شده‌اند به ۵۸ رهگیر افزایش یابد.

این لایحه همچنین ۱۰.۶ میلیارد دلار برای ۹۴ جنگنده، ۲۵ میلیارد دلار برای ۱۳ کشتی تخصیص می‌دهد که ۵ میلیارد دلار و پنج کشتی بیش از درخواست ترامپ می‌باشد. 

سنای آمریکا نیز پیش از این بودجه را مورد تصویب قرار داده بود.

نظر شما