شناسهٔ خبر: 22513103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سفیر ایران در سازمان ملل مطرح کرد:

لازم است رژیم سعودی از اهانت و تمسخر جامعه بین‌المللی بازنگهداشته شود

اسحاق آل حبیب گفت: به نظر می رسد این موضوع برای کشورها هم برقرار باشد، آن هایی که بر دیگران تمرکز می کنند، در دیدن نقض حقوقی که جلوی چشمانشان رخ می دهد، به سختی درمانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ قائم مقام نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از نهادهای حقوق بشری در نادیده گرفتن جنایات سعودی ها علیه هزاران کودک یمنی، گفت: بودن عربستان به عنوان شریکی در مبارزه با تروریسم، استهزاء تلخ بشریت، حقوق بشر، عدالت و صلح است.

اسحاق آل حبیب روز سه شنبه در پاسخ به اهانت های نماینده رژیم سعودی در سازمان ملل که در کمیته سوم و با موضوع بررسی قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه رفتارهای حقوق بشری ایران مطرح شد، این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به جمله ای از لئو تولستوی نویسنده و فیلسوف که می گوید یک فرد متکبر خود را کامل می داند، افزود: این اصلی ترین آسیب است. این کار با تبدیل شدن به یک فرد بهتر به عنوان وظیفه اصلی در زندگی، تداخل می کند.

نماینده ایران ادامه داد: به نظر می رسد این موضوع برای کشورها هم برقرار باشد، آن هایی که بر دیگران تمرکز می کنند، در دیدن نقض حقوقی که جلوی چشمانشان رخ می دهد، به سختی درمانده اند.

آل حبیب اضافه کرد: خود شیفتگی و تکبر، اغلب به از دست دادن استدلال و قضاوت صحیح منجر می شود.اگر یک دلیل بخواهیم که نشان دهد کمیته سوم چقدر بیهوده شده است، بی توجهی به شرایط خاص عربستان برای آن کافی است.

وی اظهار کرد: عربستان سعودی یک قاتل بد کودکان که چندی پیش به یک قاتل خوب کودکان ارتقا یافته، کودکان بی شماری را در یمن به قتل رسانده که از مجموع کشتار القاعده، داعش و النصره بیشتر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با این حال، صرف میلیاردها دلار برای خرید سلاح های زیبا و تلاش شرکت های تبلیغاتی غربی نمی تواند چهره واقعی عربستان را پنهان کند که پول آن نیز فرقه گرایی در خلیج فارس، خاورمیانه و جهان را به همراه دارد.

آل حبیب تصریح کرد: شباهت جنایاتی که داعش و سعودی ها همچون سربریدن مرتکب شده اند، تصادفی نیست. آنها در یک ایدئولوژی مشترک و جهان بینی قرار دارند که دیگر مسلمانان و غیر مسلمانان را کافر و مرتد می دانند.

وی درباره شواهد نقض حقوق بشر توسط عربستان سعودی گفت: آیا تعداد قابل توجهی از کودکان یمنی که توسط موشک های عربستان سعودی کشته شده اند (به زیبایی ساخته شده در ایالات متحده و بریتانیا) به اندازه کافی قوی نیستند تا چهره واقعی ریاض را فاش کنند؟ آیا هزاران تن از کودکان سوریه که توسط تروریست هایی که با ایدئولوژی سعودی ها پرورش یافته، مجهز و گسیل شده اند، به اندازه کافی برای ریاکاری در مورد حقوق بشر نیست؟

سفیر ایران اظهار کرد: آیا نقض سازماندهی شده حقوق بشر اقلیت ها در عربستان به اندازه کافی برای هشدار دادن به جهان کفایت نمی کند؟ آیا سکوت در برابر نسل کشی در شرق عوامیه به اندازه کافی قوی نیست؟

آل حبیب ادامه داد: آیا خاموش کردن بی رحمانه همه مخالفان که جرأت انتقاد از خانواده مورثی و غیر انتخاباتی سلطنتی را ندارند، متحدان سعودی را نگران نمی کند؟ آیا برده داری رسمی صدها هزار زن و دختر کارگر مهاجر در عربستان سعودی و شرایط زندگی نامطلوبشان، از طبیعت وحشتناک نظام سعودی سخن نمی گویند؟

وی تاکید کرد: اگر عضویت سعودی ها در القاعده، داعش، جبهه النصره و سایر سازمان های تروریستی در سراسر جهان، ذهنیت مخرب سعودی ها را بازتاب نمی دهند، پس، چیزی به طور جدی به اشتباه می رود و پس از آن، جهان باید منتظر بدتر شدن نقض حقوق بشر و حتی جنایات جدی تر باشد.

نماینده ایران خاطرنشان کرد: لازم است رژیم سعودی از اهانت و تمسخر جامعه بین المللی بازنگهداشته شود، بودن سعودی ها به عنوان شریک جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم، استهزاء تلخی برای بشریت، حقوق بشر، عدالت و صلح است.

در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که صبح سه شنبه به وقت محلی برگزار شد، عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان سعودی با تکرار ادعاهای واهی ایران را ناقض حقوق بشر دانست و مدعی شد این رفتار را به سایر کشورهای منطقه هم کشانده است.

نظر شما