شناسهٔ خبر: 22513071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

توزیع روزانه 40 هزار پرس غذا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: روزانه 40 هزار پرس غذا در حال پخت بوده و دو دستگاه بالگرد برای انتقال پتو و چادر اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار عبادالله عبداللهی اظهار کرد: بنا بر دستور مسؤولان امر و فرمانده کل سپاه از لحظات اولیه حادثه با حضور در منطقه ضمن تقسیم کار، به همه نیروهای مستقر خود در منطقه آماده‌باش دادیم.

وی افزود: در مرحله نخست که عمق زلزله زیاد بود، در بخش امداد و نجات کمک کردیم ولی اکنون با توجه به وضعیتی که در منطقه وجود دارد و تقسیم‌بندی که صورت گرفته، امدادرسانی به شهر را ارتش بر عهده دارد و روستاها بر عهده سپاه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: پراکندگی که در روستاها وجود دارد و صعب‌العبور بودن و عدم استحکام منازل، عمق زلزله را بسیار زیاد کرده است و با توجه به مشاهداتی که از نخستین روستا تا پایین‌ترین قسمت در منطقه سرپل‌ذهاب صورت گرفته، درصد تخریب از 60 تا 100 درصد است که می‌طلبد توان ویژه‌ای برای اسکان موقت مردم به‌کار گرفته شود و سپس بحث بازسازی و نوسازی منطقه را دنبال کنیم.

وی متذکر شد: وضعیتی که وجود دارد در مرحله اول خدمات‌رسانی است و همه خدمت کردند ولی حوزه زلزله به حدی است که باید بیشتر از این در میدان حضور داشته باشیم.

به گفته عبداللهی، با مراجعه به روستاها، تقاضای مردم برای چادر و پتو بود، بنابراین 80 کیلومتر طول مسیر را بین مؤسسات میانی خود تقسیم کردیم تا هر کدام، صفر تا صد کار را اعم آواربرداری، تأمین آب، چادر، لوازم و پوشاک بر عهده بگیرند.

وی عنوان کرد: روزانه 40 هزار پرس غذا در حال پخت است و تقسیم می‌شود و همچنین دو دستگاه بالگرد برای این امر اختصاص یافته و از کرمانشاه پتو و چادر را منتقل و توزیع می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما