شناسهٔ خبر: 22512973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با هفته وقف؛

همایش «وقف و حوزه های علمیه» در لرستان برگزار می شود

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از برگزاری همایش «وقف و حوزه های علمیه» همزمان با هفته وقف، در این استان خبر داد .

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، از برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه هفته وقف در لرستان خبر داد و با اشاره به این که مبلغان و طلاب حوزه های علمیه نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف در جامعه دارند، گفت: مبلغان در منبرهای تبلیغی خود باید مردم را با آثار و برکات وقف در حوزه های مختلف آشنا کنند.

وی با بیان این که مبلغان در مسیر ترویج فرهنگ وقف باید همت خود را بکار گیرند، ادامه داد: همکاری و تعامل حوزه های علمیه با اوقاف و امور خیریه موجب ترویج فرهنگ وقف در بین مردم و احیای موقوفات خواهد شد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطر نشان کرد: مبلغان با فرهنگ سازی وقف در جامعه می توانند در رفع محرومیت و هزینه درآمد موقوفات براساس نیاز واقفان گام بردارند .

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که هفته وقف از 25 آبان ماه آغاز خواهد شد، گفت: غبارروبی گلزار شهدا،برگزاری محافل انس با قرآن، وقف و حوزه های علمیه و وقف و رسانه را از جمله مهمترین برنامه های هفته وقف در استان لرستان برشمرد .

وی در پایان برگزاری همایش «وقف و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بزرگداشت و معرفی عالمان و واقفان خیراندیش و برگزاری نشست تخصصی وقف با دانشگاهیان و فرهیختگان با محویت وقف را نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده هفته وقف برشمرد.     

 

 

نظر شما