شناسهٔ خبر: 22512875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با فرارسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها؛

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد

قم - همزمان با فرا رسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها و سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره) همایش بزرگداشت این مفسر قرآن کریم در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن دانشگاه‌ها و سالروز ارتحال علامه طباطبایی، مفسر کبیر قرآن مراسمی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان قم شامگاه سه‌شنبه در بیت علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد.

آیت الله محمدعلی گرامی قمی از مهمانان ویژه این مراسم بود که برای حاضران درباره ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی سخنرانی کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) نیز در این همایش، اظهار داشت: بیت علامه طباطبایی(ره) به مدت ۵ سال است که به دارالقرآن تبدیل شده است.

 مرتضی نجفی قدسی با بیان اینکه این دارالقرآن آکنده از فضای معنویت و انفاس قدسی علامه است، گفت: بسیاری از مراجع عظام تقلید در این دارالقرآن در مجامع علمی و قرآنی مختلف حضور یافته و سخنرانی کرده‌اند.

وی افزود: در این مکان مقدس کلاس‌های تفسیر به صورت مکرر برگزار می‌شود که از نمونه آن می‌توان به کلاس تفسیر آیت الله استادی اشاره کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)  تصریح کرد: از میان ۸۰۰ طلبه که پایه ۱۰ حوزه را گذرانده‌اند حدود ۲۰۰ نفر انتخاب شده‌اند تا در دوره‌های یک ساله مهارت‌های تفسیر قرآن شرکت کنند و آموزش ببینند.

نجفی قدسی به برگزاری همایش‌های ویژه اساتید تفسیر حوزه اشاره کرد و گفت: هشتم و نهم آذرماه پانزدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن حوزه با سخنرانی آیت الله العظمی جوادی آملی و نیز چهارمین نشست انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این دارالقرآن برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین امسال، عنوان کرد: هرسال این مراسم با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود اما نکته مهم این است که زائرانی که به این مراسم بزرگ و مقدس مشرف می‌شوند بتوانند اثر اربعین را در خود حفظ کنند.

نظر شما