شناسهٔ خبر: 22512715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخریب بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب در زلزله / از افتتاح انتخاباتی تا کوتاهی پیمانکار؛ مقصر کیست؟

R41380/P1361/S6,68/CT47

فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب در کمتر از هشت ماه پس از افتتاح بر اثر وقوع زلزله آسیب فراوان دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلام‌آباد غرب زلزله یکشنبه شب به‌دلیل فاصله این شهر تا کانون وقوع زلزله یعنی شهر ازگله شدت بیشتری داشت که در مناطق شهری سبب مجروح شدن و در مناطق روستایی فوت ساکنان این شهرستان را به‌دنبال داشت.

در دقایق اولیه پس از وقوع زلزله بسیاری از مجروحان به بیمارستان اسلام‌آباد غرب مراجعه کردند ولی این بیمارستان بر اثر زلزله دچار خسارت بسیاری شده بود و دیوارهای بیرون بیمارستان فروریخته بود و احتمال ریزش ساختمان در پس‌لرزه‌ها نیز وجود داشت.

با تخریب بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب بخش اورژانس ساختمان قدیمی بیمارستان مجروحان را پذیرش کرد که پس از مدت کوتاهی ظرفیت این بخش تکمیل شد و مجروحان زلزله در حیاط بیمارستان پذیرش شدند.

باید یادآوری کرد که بیمارستان اسلام‌آباد غرب اواخر فروردین ماه امسال توسط وزیر بهداشت و در روزهای نزدیک به انتخابات افتتاح شد که در آن هنگام شائبه‌های تبلیغاتی و افتتاح زودهنگام این بیمارستان به ذهن می‌رسید.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی نیز فردای وقوع زلزله در سخنانی گفت که صدها مصدوم زلزله در حیاط این بیمارستان پذیرش شدند و پرسنل خدوم بیمارستان مجبور شدند ١٢٤ تخت بیمارستان جدید را با بیمارانش در سرمای بیرون مداوا کنند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه افزود که تاسف‌آور اینکه بیمارستان کهنه شهر با 30 سال قدمت آسیب جدی ندید ولی چندین نفر قربانی خیانتی شدند که فقط وقتی افشا می‌شود که خانواده‌ها را داغدار کرده است و اگر بیمارستان اسلام‌آباد غرب ویران نمی‌شد، آمار تلفات بسیار کمتر بود.

اما شب گذشته خبر رسید که پیمانکار این مجموعه به‌دستور دادستان اسلام‌آباد غرب بازدداشت شده است تا مردم دادغدار اسلام‌آباد غرب در انتظار روشن شدن واقعیت تخریب بیمارستان این شهر باشند.

انتهای پیام /

نظر شما