شناسهٔ خبر: 22512624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضویت عربستان در مبارزه جهانی علیه تروریسم تمسخر تلخ انسانیت است

اسحاق آل حبیب سفیر ایران در سازمان ملل گفت: :عضویت عربستان در مبارزه جهانی علیه تروریسم تمسخر تلخ انسانیت و صلح است

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سفیر ایران در سازمان ملل گفت : نقض سیستماتیک حقوق اقلیت های مذهبی در عربستان ، نسل کشی در عوامیه ، خفه کردن صدای منتقدان خاندان سلطنت ، نبود انتخابات ، برده داری زنان و دختران مهاجر و حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره و کودک کشی در یمن ؛ هر یک به تنهایی برای آشکار کردن چهره سعودی ها کافی است .
اسحاق آل حبیب سفیر در پاسخ به اظهارات ضد ایرانی عربستان در نشست حقوق بشر کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل افزود: نویسنده و فیلسوف بزرگ، لئو تولستوی، می گوید : "یک فرد متکبر خود را بی نقص می داند".
وی گفت : اصلی ترین آسیب تکبر است و این کار با وظیفه اصلی انسان ها در زندگی که رسیدن به کمال است تداخل دارد و همین اصل درباره کشورها نیز صدق می کند.
اسحاق آل حبیب افزود : تکبر و از خود راضی بودن بیشتر منجر به از دست دادن حس استدلال و قضاوت صحیح منجر می شود.
سفیر ایران در سازمان ملل گفت : اگر فقط یک دلیل برای اثبات بی ارزش و نامعقول شدن کمیته سوم نیاز است ؛ فقط مداخله عربستان سعودی این واقعیت را اثبات می کند.
اسحاق آل حبیب تصریح کرد : عربستان سعودی، که پیش از این کشوری کودک کش بد بود به کشوری کودک کش خوب ارتقا یافته است زیرا به تنهایی از داعش، القاعده و النصره در سراسر جهان در یمن کودک می کشد.
وی گفت : به هر حال هزینه کردن برای خرید میلیاردها دلار تسلیحات نظامی زیبا و خرید شرکت های ارتباط عمومی غربی نمی تواند چهره واقعی سعودی ها را که با پول های خود به آتش اختلافات فرقه ای در خلیج فارس، غرب آسیا و جهان افزوده اند مخفی کند.
اسحاق آل حبیب افزود : شباهت جنایاتی مانند سر بریدن که داعش و سعودی ها مرتکب شده اند تصادفی نیست ، آنها ایدئولوژی مشترک و دیدگاه جهانی مشترک دارند که از نظر آنها دیگر مسلمانان و غیر مسلمانان کافر و مرتد هستند .
سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد : مگر کشته شدن تعداد بی شمار کودکان یمنی با موشک های سعودی (که به زیبایی در ایالات متحده و بریتانیا ساخته می شوند) به اندازه کافی قوی برای پرده برداشتن از چهره واقعی عربستان سعودی کافی نیست ؟ مگر کشته شدن هزاران تن از کودکان سوری که به دست تروریست های پرورش یافته با ایدئولوژی سعودی ها که توسط سعودی ها هم حمایت مالی می شوند برای افشای چهره دو روی سعودی ها در موضوع حقوق بشر کافی نیست؟.
اسحاق آل حبیب  گفت : اگر نقض سیستماتیک حقوق بشری اقلیت های مذهبی در عربستان برای بیدار شدن جهان کافی نیست، اگر نسل کشی بی صدا در شهر عوامیه در شرق عربستان به اندازه ی کافی قوی نیست، اگر خفه کردن صدای مخالفان که جرائت نقد خاندان سلطنتی سعودی را که بدون انتخابات و سوار بر قدرت می تازند برای متحدان غربی آنها ایجاد نگرانی هم نمی کند، اگر برده داری رسمی ازهزاران تن از زنان و دختران مهاجر که برای کار در عربستان سعودی با شرایط خفت بار زندگی می کنند گویای ماهیت وحشت انگیز حکومت عربستان سعودی نیست و اگر شمار زیاد از اتباع سعودی در گروه های تروریستی داعش، القاعده و النصره و دیگر گروه های تروریستی در سراسر جهان بیانگر ذهنیت مخرب سعودی ها نیست پس می توان نتیجه گرفت که در یک جای کار اشکال بسیار اساسی وجود دارد .
وی تاکید کرد : با ادامه این روند، جهان باید در انتظار نقض حقوق بشر و خشونت های جدی تر و بیش از پیش باشد و باید ازسوء استفاده و تمسخر انجمن های بین المللی توسط سعودی ها جلوگیری شود.
سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد : عضویت عربستان سعودی در مبارزه جهانی علیه تروریسم ، تمسخر تلخ انسان ، انسانیت، حقوق بشر، عدالت و صلح است.

نظر شما