شناسهٔ خبر: 22511926 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اشـک‌هـای تلـخ بـوفـون

تلخ تر از حذف ایتالیا، اشک‌های جان‌لوئیجی بوفون بود. آرزو داشت ششمین جام جهانی را با پیراهن تیم ملی کشورش تجربه کند و بعد دستکش‌ها را برای همیشه بیاویزد، اما بازی با سوئد به آخرین بازی ملی او بدل شد.

صاحب‌خبر -

او پس از ناکامی در سن‌سیرو با چشمانی اشکبار، مقابل لنزهای خبرنگاران ظاهر شد و گفت: متاسفم که آخرین بازی ملی من با فاجعه حذف ایتالیا از جام‌جهانی همراه شد. از این بابت عذرخواهی می‌کنم. کار من با تیم ملی تمام شد. ما فرصت بزرگ حضور در جام‌جهانی را از دست دادیم؛ آنچه می‌توانست برای کشورمان مهم و پر از دستاورد باشد. نرسیدن به جام‌جهانی روسیه، تنها حسرت من در پایان دوران بازی‌های ملی‌ام است. بهترین بازی ممکن را انجام ندادیم و انرژی و شادابی لازم را برای گلزنی نداشتیم.

کاپیتان تیم ملی ایتالیا در ادامه افزود: سوئد بسیار شبیه بازی رفت ظاهر شد. حوادث در این دو بازی تعیین‌کننده بود و اتفاقات بدی برای ما رخ داد و اتفاقات خوب برای سوئد! اتفاقات بد، نتیجه اشتباه خودتان است و اتفاقات خوب از شانس‌تان نشأت می‌گیرد. آینده از آن فوتبال ایتالیاست. تیم با قدرت برمی‌گردد و گذشته را جبران می‌کند. می‌روم تا جا برای دوناروما و پرین باز شود. از همه بازیکنانی که در این مدت در تیم ملی با من بودند، تشکر می‌کنم؛ همچنین از تمام مربیان و کادر فنی. وقتی شکست می‌خوریم یعنی یک تیم می‌بازد. سرمربی هم بخشی از تیم محسوب می‌شود و همه تقصیرها به گردن ونتورا نیست.

پیام کاسیاس به بوفون: تو هنوز اسطوره‌ای

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان اسطوره‌ای اسپانیا، این گونه به خداحافظی بوفون واکنش نشان داد: دوست ندارم تو را این گونه ببینم. تو برای ما هنوز اسطوره‌ای.

افتخار می‌کنم برابر سنگربان بزرگی چون تو قرار گرفتم. تو هنوز می‌توانی به فوتبال زیبایی و جذابیت ببخشی.

نظر شما