شناسهٔ خبر: 22511920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سقف هیچ مسکن مهری در زلزله فرو نریخت

مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: نمی‌خواهیم از پروژه‌های مسکن مهر حمایت کنیم، اما خوشبختانه در زلزله اخیر سقف هیچ خانه‌ای از این طرح پایین نیامد.

صاحب‌خبر -

فرشید صالحی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: براساس مشاهدات و تصاویر، سقف هیچ خانه‌ای از پروژه‌های مسکن مهر پایین نیامده است. وی گفت: به دلیل زلزله دیوارهای کناری واحدهای مسکن مهر فرو ریخته است و در حضور رئیس‌جمهوری مردم وسایل خود را از واحدهای مسکن مهر خارج کرده‌اند. وی افزود: نمی‌خواهیم از طرح مسکن مهر و کیفیت ساخت و ساز در آن حمایت کنیم، اما طبق اعلام مدیر مسکن و ساختمان استان فقط دو نفر فوتی در داخل و خارج سایت‌های مسکن مهر سرپل‌ذهاب داشته‌ایم.

عمده تخریب‌ها مربوط به واحدهای مسکونی شخصی‌ساز است

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با تأکید بر این‌که اسکلت واحدهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه سرپاست، اظهار کرد: عمده تخریب‌ها مربوط به واحدهای مسکونی خصوصی است.

مسعود شریفی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر این‌که زلزله دو روز پیش کرمانشاه تخریب زیادی به واحدهای مسکونی وارد کرده است، گفت: این‌که گفته می‌شود چون واحدهای مسکن‌مهر کیفیت لازم را ندارد به همین دلیل با وقوع زلزله تخریب شده است، صحت ندارد چرا که اسکلت و سازه این واحدها هنوز سرپاست.وی ادامه داد: به هر حال هدف ما نجات جان مردم است، اما به هر حال تخریب واحدهای خصوصی نیز در این زلزله رخ داده است.

شریفی تأکید کرد: باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود تا به طور دقیق بتوان درخصوص وضعیت واحدهای مسکن مهر و سایر واحدها اظهار نظر کرد.

به گزارش فارس، با وقوع زلزله کرمانشاه برخی عکس‌ها و تصاویر حاکی از خسارت به واحدهای مسکن مهر بود و این اخبار و تصاویر موجب نگرانی برخی هموطنان ساکن در این واحدها شده است. در کل استان کرمانشاه 750 واحد مسکن مهر ساخته شده است. براساس اعلام مسئولان دولتی تعداد فوتی‌های مسکن مهر دو نفر بوده است. در زلزله 3/7ریشتری استان کرمانشاه متاسفانه بیش از 430 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و 12 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

مسکن مهر سرپل ذهاب را وزارت راه ساخت

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن با بیان این‌که این نهاد، متولی مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر نیست، گفت: واحدهای مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت، خسارتی نداشت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امید محمدی درباره خسارت مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده افزود: مسکن مهر سه متولی در کشور دارد که شهرهای جدید را شرکت عمران شهرهای جدید، شهرهای زیر 25 هزار نفر را بنیاد مسکن و شهرهای بالای 25 هزار نفر را وزارت راه و شهرسازی می‌سازد. وی ادامه داد: سرپل ذهاب از جمله شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است که مسکن مهر آن را وزارت راه و شهرسازی ساخته است.

برچسب‌ها:

نظر شما