شناسهٔ خبر: 22510515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

تخریب بیمارستان نوساز در زلزله اخیر فاجعه است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین با اشاره به خرابی سازه‌های نو در زلزله اخیر اظهار داشت: تاسف بار است، اسلام‌آباد دارای2 بیمارستان است؛ بیمارستان قدیمی با ظرفیت 100 تخت حدود 30 سال پیش ساخته شده و فاز دوم هم با نام فاز توسعه تنها با 26 تخت بیشتر، یعنی با ظرفیت 126 تخت نیز چندماه پیش افتتاح شد که بر اثر این زلزله تخریب شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: در زلزله، بیمارستان جدید امام خمینی (ره) فرو ریخت و نه تنها به مامن مردم تبدیل نشد بلکه پرسنل خدوم 2سویه زحمت کشیدند و در این شرایط، بیمارستان جدید تخلیه و تخت‌ها نیز در بیرون مستقر شد و همزمان مصدومان را نیز در این شرایط پذیرش کردند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت: جای تاسف دارد، چه اتفاقی در مملکت ما افتاده است که هر کجا ساختمان دولتی ساخته می‌شود در آن خیانت صورت می‌گیرد. مشابه آن را در مسکن‌های مهر نیز داشتیم و مساکن مهر در سرپل ذهاب و اسلام آباد ویران شد که خیانت آشکاری است.

وی در رابطه با اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر معرفی متخلفان در ساخت بیمارستان های غیر ایمن ، ادامه داد: اعتقاد من بر این است که در زمان بحران صحبت‌های زیادی گفته می‌شود و بعد از آن مسئولین بی تفاوت می شوند. اگر مسئولان شناسایی شوند، قوانین سخت و محکم داشته باشیم و مدعی‌العلوم نیز ورود پیدا کند، قطعا این اتفاق‌ها پیش نخواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شدت خسارت‌ها تصریح کرد: بیمارستان فرو ریخته است و قابل استفاده نیست و در طول چند ماه با هزینه‌ای بالغ بر 10‌ها میلیارد تومان، تجهیزات نو به بیمارستان گذشته امام خمینی منتقل شد اما بخش عمده آن در زلزله خراب شد و باید مشخص شود مسئولیت آن با کیست.

فلاحت پیشه گفت: امروز اکیپ دو وزارتخانه راه و شهرسازی و بهداشت و درمان برای ارزیابی اتفاق‌ها آمدند و باید حادثه‌ای اتفاق‌ بیافتد تا شاهد خیانت‌ها باشیم و دادستان به عنوان مدعی‌العلوم باید موضوع را بررسی کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: ضعف اصلی در نظارت است و باید از دید فنی پاسخگو باشند زیراکه بیمارستان قابل استفاده نیست و تخلیه شده است. برخی از مسکن‌های مهر در اسلام‌آباد غرب سالم هستند اما برخی دیگر کاملا فرو ریخته‌اند و هر لحظه امکان سقوط آن وجود دارد و ساختن مساکن مهر با ساختمان‌های بلند در کنارهم آسیب جدی خواهد زد.

نظر شما