شناسهٔ خبر: 22510340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن:

جامعه قرآنی نیازمند همگرایی و هم‌افزایی است

گروه حوزه‌های علمیه: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: اگر بخواهیم فضای کشور، قرآنی شود باید جمع قرآنی با هدف هم‌افزایی و همگرایی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد نقیب، معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن امشب 23 آبان ماه در همایش بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در دارالقرآن این مفسر کبیر قرآن کریم گفت: نور وجود علامه در این فضا(بیت علامه) احساس می‌شود و همین وجود نورانی یاری‌رسان است و ما در دانشگاه علوم و معارف قرآنی نیز بر سر سفره ایشان نشسته‌ایم. 

نقیب بیان کرد: این دانشگاه حدود شش هزار دانشجو دارد که تنها در دو رشته علوم قرآنی و تفسیر تحصیل می‌کنند و همه مفتخر به این هستند که از نظرات این مرد بزرگ بهره‌مند هستند و روزانه با یاد علامه سر و کار دارند و وجود ایشان را ذکر می‌دانند.

نقیب با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران تصریح کرد: وی از این آیه استفاده‌ای کرده که دیگران نکرده‌اند؛ ایشان فرموده است که صبر در عبادت، مصیبت و اطاعت از شقوق صبر است ولی در واژه «صابروا»، صبر اجتماعی و دسته جمعی در سختی مد نظر است همچنین واژه «رابطوا» نیز اعم از صابروا و به معنای اجتماع و جمع درست کردن است.

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: اسلام دین اجتماعی است و بسیاری از عبادات آن مانند نماز جمعه و جماعت اجتماعی هستند و بر خواندن ادعیه در جمع نیز تاکید شده زیرا اسلام به دنبال ایجاد فضاهای جمعی است و بر تعاون بر بر و تقوا تاکید فرموده است و یا فرموده که شما امت باشید.

نقیب اظهار کرد: اگر بخواهیم فضای کشور، قرآنی شود باید جمع قرآنی با هدف هم‌افزایی و همگرایی ایجاد شود تا بتوانیم بر جامعه اثر بگذاریم و جامعه را قرآنی کنیم؛ اگر در دانشگاه علوم و معارف قرآن و مراکز قرآنی، جمع‌های قرآنی شکل بگیرد خواهیم توانست جریانات قرآنی نیز ایجاد کینم زیرا الان همه کار می‌کنند اما هم‌افزایی نداریم.

وی افزود: چون این همگرایی و هم‌افزایی وجود ندارد گاهی به یک شبهه، پاسخ داده می‌شود ولی در قالب یک کتاب و مقاله باقی می‌ماند و تاثیرگذاری چندانی ندارد و این در حالی است که به صورت روزانه شبهات در فضای مجازی در باب دین و قرآن در حال انجام شدن است.

نقیب تصریح کرد: پیشنهاد بنده به مسئولان دارالقرآن علامه طباطبایی این است که منزل علامه، محور این مسئله قرار بگیرد و این همگرایی و هم‌افزایی و کار جمعی اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها:

نظر شما