شناسهٔ خبر: 22509913 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشییع پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در قم

قم- ایرنا - پیکر مطهر حجت الاسلام محمود تقی پور و چهار شهید از لشکر فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب(س) بر روی دوش مردم شهید پرور قم تشییع و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکر پاک این شهدا که به تازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیده بودند عصر امروز سه شنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.
در این مراسم اقشار مختلف مردم شهید پرور قم، فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل نیروهای مسلح استان ، فضلا، طلبه ها و استادان حوزه علمیه شرکت کرده و با گلباران پیکرهای شهدا، خانواده های آنان را همراهی کردند.
در این آیین مردم تصاویری از رشادت های شهدای مدافع حرم را بر دست گرفته و شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» را سردادند و مداحان اهل بیت(ع) به بیان دلاوری های شهدا و به مرثیه سرایی پرداختند.
پیکر این شهدا بعد از طواف بر گرداگرد مضجع شریف بانوی آب و آیینه و اقامه نماز توسط آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور ، برای خاکسپاری در کنار همرزمانشان در در قطعه شهدای مدافعین حرم به آرامستان بهشت معصومه(س) انتقال داده شد.
در طول مسیر تشییع، شرکت کنندگان با اعلام انزجار از جنایت های گروه های تروریستی، اقدام های آنان در منطقه را محکوم کردند.
حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور، اصالتا اهل شهر گرگان و ساکن شهر مقدس مشهد بود که برای تکمیل تحصیلات حوزوی در قم حضور داشت.
وی به عنوان بسیجی در گردان 102 حضرت معصمومه(س) تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) مشغول به فعالیت بود همچنین عضو شورای مرکزی موسسه بلاغ مبین و مسئول گروه جهادی طراوت ماندگار بود که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما