شناسهٔ خبر: 22509498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اسد:

ضربه به همبستگی ملی ما یعنی هدف قرار دادن جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که ضربه زدن به اتحاد ملی سوریه، یعنی هدف قرار دادن خط اول جبهه مقابله با هرگونه تهاجم فرهنگی و فکری که می‏‎خواهد سوریه را تنها به ابزاری بی‎اراده تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز (سه‌شنبه) با شرکت‌کنندگان در همایش گفت‎و‏گوی ملی سوریه که امروز در دمشق با موضوع مقابله با ائتلاف آمریکایی–صهیونیستی–ارتجاعی در هتل «شام» شهر دمشق برگزار شده است، دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «سانا»، وی در این دیدار اعلام کرد که ضربه زدن به اتحاد ملی سوریه، یعنی هدف قرار دادن خط اول جبهه مقاومت و مقابله با هرگونه تهاجم فرهنگی و فکری است که می‏‎خواهد از سوریه تنها ابزاری بی‎اراده بسازد.

اسد در این دیدار که در آن نمایندگان احزاب و شخصیت‌‏های ملی سوری، لبنان، فلسطین، یمن، اردن، مصر، عراق، الجزایر، بحرین و موریتانی حضور داشتند، تاکید کرد که عرب گرایی و قومیت عربی عبارت است از تمدن فرهنگی و انسانی جامع و از تمامی آنهایی که در این منطقه هستند سرچشمه گرفته، پس وابسته به یک دین و یا نژادی فی ذاته نیست بلکه اساس و مبنای آن زبان و جغرافیا و تاریخ و منافع مشترک است.

رئیس جمهور سوریه افزود: یکی از مهمترین اموری که به وسیله آن می توان با تهاجم فرهنگی و فکری که امت عربی دچار آن گردیده، مقابله کرد اهمیت دادن و توجه  به زبان عربی است؛ زبانی که نشان دهنده ای فرهنگ و عرب گرایی است، حال که از دست دادن زبان یعنی از دست دادن ارتباط و دوری از فرهنگ انسان به حساب می آید.

وی افزود: ضروری است که بدانیم هیچ تعارضی میان عرب گرایی و اسلام گرایی وجود ندارد، بلکه هر دو همدیگر را تقویت می کنند.

رئیس جمهور سوریه همچنین اعلام کرد که هدف اصلی از جنگ سوریه، بازگرداندن این کشور و منطقه قرن‌ها به عقب است.

این نشست با هدف تدوین برنامه‌‏ای برای مقابله با پروژه استعماری و حمایت از مقاومت ملت فلسطین که راس پیکان این رویارویی است، برگزار شده است و شرکت کنندگان در آن به مدت دو روز به بررسی برنامه احزاب برای مقابله با «ائتلاف خاورمیانه» که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشکیل آن تلاش می‏کنند، پرداختند.

انتهای پیام/ق

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

برچسب‌ها:

نظر شما