شناسهٔ خبر: 22509484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر خارجه لبنان: به دنبال راه حل برادرانه با کشورهای عربی هستیم/امیدواریم توسل به قواعد بین المللی ضرورت نیابد

وزیر امورخارجه لبنان با تاکید بر روش های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات گفت :امیدواریم توسل به قواعد بین المللی ضرورت نیابد.

صاحب‌خبر -

لبنان به دنبال راه حل بردارانه با کشورهای عربی است/امیدواریم توسل به قواعد بین المللی ضرورت نیابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجدید؛ سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان سیزدهم آبان ماه در اقدامی غیر منتظره و مشکوک از عربستان استعفای خود را اعلام کرد.

وی در هنگام خواندن متن استعفای خود در عربستان  مدعی شد که ایران و حزب‌الله در امور کشورهای منطقه به‌ویژه لبنان دخالت می‌کنند و وی حاضر نیست در این شرایط به کار خود ادامه دهد.

پس از گذشت یک هفته و درج اخباری مبنی بر بازداشت و گروگان بودن سعد الحریری در عربستان و تأکید همه احزاب سیاسی لبنان بر ضرورت بازگشت حریری به این کشور، وی مجبور شد یکشنبه این هفته با شبکه المستقبل مصاحبه کند.

به‌رغم اینکه این مصاحبه به منظور آرام کردن داخل لبنان و رد هرگونه شایعات دال بر بازداشت و حصر خانگی وی در عربستان صورت گرفت،اما وضعیت الحریری به هنگام گفت‌وگو در پخش زنده، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر بازداشت وی را تقویت کرد و بسیاری بر این باور هستند که از روی برخی از حالات حریری می توان حدث زد که وی تحت فشار سعودی هاست.

در این میان  وزیر امور خارجه لبنان به فرانسه سفر کرد و با امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان عصر سه‌شنبه در نشست خبری مشترک خود با امانوئل ماکرون در این باره  اظهار کرد:  «لبنان تمایل دارد به راه حل‌های برادرانه بین خود و هر کشور عربی دیگر به ویژه عربستان سعودی دست یابد».

 وزیر خارجه لبنان در ادامه افزود:: «ما امیدواریم توسل  قوانین بین‌المللی در این برهه زمانی ضرورت نیابد».

وی بیان داشت:« لبنان شرایط غیر طبیعی‌ را پشت سر می‌گذارد و و وضعیت سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان نامشخص و مبهم است و باید به لبنان برگردد.»

باسیل تصریح کرد:« که فرانسه اعلام آمادگی کرده است که برای ایستادن در کنار لبنان، همه آنچه را که ضروری است، انجام دهد.»

 

گفتنی است:میشل عون، رئیس جمهور لبنان در چندین نوبت اعلام کرد که الحریری در شرایطی مبهم و مشکوک به سر می‌برد و هر آنچه گفته و خواهد گفت، بی‌اعتبار است.

انتهای پیام/

امیدواریم برای حل مشکلات با عربستان به قوانین بین المللی مراجعه نکنیم

نظر شما