شناسهٔ خبر: 22509029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل موسسه خانه کتاب :

خبرنگاری کتاب صبر و تحمل دو چندان می طلبد

مدیرعامل موسسه خانه کتاب گفت: خبرنگاری کتاب با خبرنگاری موضوعات دیگر بسیار متفاوت است. صبر و تحمل دو چندان می طلبد و همین کار خبرنگاران کتاب را بیشتر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه عصر امروز سه شنبه ۲۳ آبان در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار شد.

مجید غلامی جلیسه مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این برنامه گفت:ما حتما نیاز به آموزش و بالا بردن سطح دانش خود داریم و این میسر نیست مگر با استمداد اساتید این حوزه.

وی افزود: کتاب، رسانه بسیار ریشه داری است و خلاف رسانه های دیگر عمقی به درازای تاریخ بشریت دارد و شاید همین ریشه و عمق باشد که ما را به تأمل وا می دارد تا به این رسانه عمیق و تاریخی با تمرکز بیشتری نگاه کنیم. خبرنگاری کتاب با خبرنگاری موضوعات دیگر بسیار متفاوت است. صبر و تحمل دو چندان می طلبد و همین کار خبرنگاران کتاب را بیشتر می کند. جامعه امروز ما به خاطر شتاب زدگی دچار سطحی نگری است. امیداریم حوزه کتاب و خبرنگاران کتاب دچار این آسیب نشوند.

در ادامه محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: اگر دقیق عمل می کردیم و اگر مدیریت بهتری داشتیم این گونه نمی شد.  متاسفم که در این برنامه از مسئله زلزله سخن می گویم اما نمی توان از یک درد ملی صحبت نکرد.

وی گفت: بزرگترین رسالت کتاب و رسانه این است که به ما یاد دهد وجدان کاری داشته باشیم، مسئولیت پذیر باشیم و برای رشد جامعه و خانواده خود تلاش کنیم.

وی در پایان سخنانش از آمادگی شورای شهر تهران برای همکاری و بهتر برگزار شدن جشنواره کتاب و رسانه در سال آینده خبر داد.

نظر شما