شناسهٔ خبر: 22508810 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 وعده گرشاسبي؛

با برانکو تمديد مي‌کنيم

اين روزها يکي از سوژه‌هاي حول و حوش باشگاه پرسپوليس مربوط به ماجراي تمديد قرارداد با برانکو است. موضوعي که تکليفش مشخص نيست و برانکو هم پاسخ روشني در اين باره نمي‌دهد. پاما حميد گرشاسبي عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس خبر از تمديد قرارداد با برانکو داده است. او گفته: «خود من در اين مورد با توجه به عملکرد مناسب و مطلوب سرمربي پرسپوليس و رضايت وزير ورزش و جوانان و هواداران از برانکو، با او جلسه اي خواهم داشت و در نهايت با حضور هيئت مديره برانکو در پرسپوليس مي‌ماند، چرا که او عاشق ايران و پرسپوليس است.»

آنچلوتي بخت اول جانشيني ونتورا

تيم ملي ايتاليا بعد نرسيدن به جام جهاني 2018 نياز به تغيير و تحولات جدي دارد. پروسه انتخاب مربي جديد در تيم ملي ايتاليا ممکن است چند ماه طول بکشد چرا که چهار ماه تا بازي ملي بعدي مانده است و مديران فوتبال ايتاليا مي توانند با آرامش جانشين ونتورايي را انتخاب کنند که رفتنش حتمي به نظر مي‌رسد.

گاتزتا دلوا اسپورت در گزارشي به بررسي گزينه هاي جانشيني ونتورا پرداخته است. در نظرسنجي وبسايت اين روزنامه، آنچلوتي با 67 درصد آرا گزينه محبوب هواداران ايتاليايي است. او مي تواند هدايت تيم ملي ايتاليا را در مسابقات ليگ ملت ها در سال 2018 و بعد از آن يورو 2020 به عهده بگيرد.

آنتونيو کونته، مربي چلسي که در اين فصل تيمش افت کرده و شايعاتي در مورد جدا شدنش مطرح است يکي ديگر از گزينه هاست. او 22 درصد در نظرسنجي راي اورده است. آلگري و مانچيني هم هر کدام 5،1 درصد راي آورده اند. البته هر دو مربي با تيم هاي فعلي شان يعني يوونتوس و زنيت تا سال 2020 قرارداد دارند.

گاتزتا همچنين احتمال داده که لوئيجي دي بياجو، سرمربي تيم زير 21 سال ايتاليا به صورت موقت هدايت تيم ملي بزرگسالان را به عهده بگيرد تا در پايان فصل فوتبال ايتاليا گزينه هاي موجود مورد بررسي قرار بگيرند. ليگ ملت هاي فوتبال اروپا که تورنمنتي تازه تاسيس است از روز 6 سپتامبر اغاز خواهد شد و اين يعني اينکه حداقل 10 ماه تا بازي رسمي بعدي تيم ملي ايتاليا زمان باقي است.

شکايت بنگستون از پرسپوليس

جري بنگستون با شکايت خود، مي تواند پرسپوليس را به دردسر بيندازد اما نمي تواند مانع از حضور اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا 2018 شود و شايعات در اين مورد بي تاثير است. طبق گفته يکي از نزديکان به پرسپوليس، دليل اين امر که شکايت بنگستون نمي تواند تاثيري بر حضور پرسپوليس در آسيا بگذارد، اين است که اين شکايت به تازگي انجام شده و اصلا مشخص نيست پرسپوليس در اين پرونده شکست مي خورد يا نه و مشخص نيست که باشگاه مي تواند دفاع خوبي داشته باشد يا برنده اين پرونده، مهاجم هندوراسي خواهد شد. وقتي پرونده اي به تازگي شکل مي گيرد و وضعيت مشخصي ندارد، دليلي هم برايش نيست که AFC با اتکا به آن، پرسپوليس را از ليگ قهرمانان آسيا حذف کند.

ايتاليا، هلند و شيلي، غايبان بزرگ روسيه

با قطعي شدن صعود سوئد به جام جهاني در حال حاضر تکليف صعود 29 تيم به مسابقات مشخص شده و قطعا بزرگترين غايب مسابقات روسيه، تيم ملي ايتالياست. تيمي که چهار دوره قهرمان جام جهاني شد اما در 180 دقيقه مقابل سوئد نتوانست گل بزند تا پس از 60 سال جام جهاني را از دست بدهد. آنها در کل تاريخ فقط در دو جام جهاني غايب بودند: سال 1930 که به مسابقات دعوت نشدند و سال 1958 که اتفاقا دومي در سوئد برگزار شد، تيمي که سد راه ايتاليا در مسير جام جهاني بود. ديگر غايب اروپايي مهم مسابقات را مي توان هلند دانست. تيمي که در دو دوره اخير به نيمه نهايي جام جهاني رسيده اما حتي به پلي آف هم راه پيدا نکرد.

در قاره آمريکاي جنوبي ، شيلي که در دو دوره اخير قهرمان کوپا آمه ريکا شده به مسابقات نرسيد و در مرحله گروهي حذف شد. پاراگوئه که در چهار تا از پنج دوره اخير حضور داشت هم به مسابقات نرسيد. در قاره آفريقا، کامرون که پنج بار قهرمان اين قاره شده نتوانست بليط روسيه را به دست بياورد. آمريکا که در شش دوره اخير جام جهاني حضور داشت ديگر غايب سرشناس مسابقات است؛ تيمي که حتي به پلي آف هم نرسيد و پائين تر از هندوراس در جدول مرحله گروهي قرار گرفت.

در نقطه مقابل مي توان به دو تيمي اشاره کرد که در ماه ژوئن اولين تجربه‌شان را در جام جهاني خواهند داشت. ايسلند و پاناما يک رويا را تجربه مي‌کنند چرا که براي اولين بار به جام جهاني مي‌رسند. از سويي برزيل تنها تيمي است که در همه ادوار جام جهاني حضور داشته است.

پيش‌بيني يک سايت ايتاليايي؛

ايران در جام جهاني شگفتي ساز مي شود

يک سايت ايتاليايي پيش‌بيني کرد، ايران و مکزيک تيم هاي شگفتي‌ساز جام جهاني روسيه لقب مي‌گيرند. پايگاه اينترنتي داريو اسپورتيو گزارش داد: «جام جهاني فوتبال، تابستان پيش‌رو در کشور روسيه برگزار مي‌شود و از همين حالا تب اين رقابت‌ها دنيا را فرا گرفته و علاقه مندان به فوتبال، تيم قهرمان، پديده و بهترين بازيکن جام‌ را پيش‌بيني مي‌کنند و صحبت‌هايي درباره اين که کدام تيم قهرمان جام جهاني مي‌شود، وجود دارد. روسيه که قبلا المپيک 1980 را ميزباني کرده است، در حال‌ حاضر ميزباني رويداد بزرگي را بر عهده دارد. جام جهاني 14 ژوئن در ورزشگاه لوژنيکي شهر مسکو آغاز مي‌شود و 32 تيم برتر جهان از قاره‌هاي مختلف از هشت گروه چهار تيمي برابر هم به ميدان مي‌روند تا قهرماني اين دوره از رقابت‌ها روز پانزدهم جولاي در همان ورزشگاه مشخص شود.»

در ادامه اين گزارش آمده است: «به نظر مي‌رسد يکي از تيم‌هايي که توان شگفتي در جام جهاني را دارد مکزيک باشد که مي‌تواند در اين دوره به مراحل پاياني خود را برساند.

آن‌ها تيم بسيار خوبي را در اختيار دارند که از نظر تکنيکي از سطح بالايي برخوردار است. ديگر تيمي که توان شگفتي‌سازي در جام جهاني روسيه را دارد تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران است؛ تيمي که بعد از تيم‌ ‌ملي فوتبال برزيل جواز حضور در جام جهاني روسيه را به دست آورد. ايران البته تاريخ خيلي موفقي در فوتبال ندارد. قهرمان سه دوره جام ملت‌هاي آسيا در چهار دوره جام جهاني حاضر بوده است. آن‌ها تحت هدايت کارلوس کي‌روش توانستند عملکرد بسيار خوبي داشته باشند. يکي از ستاره‌هاي جوان ايراني در اين تيم سردار آزمون است که در تيم روبين کازان فعاليت مي‌کند و در همين سن کم بيش از 20 گل براي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران به ثمر رسانده است. ايران اگر در گروه خوبي قرار گيرد مي‌تواند شگفتي‌ساز جام جهاني 2018 روسيه باشد.»

نظر شما