شناسهٔ خبر: 22508411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد

ضرورت ارتقای سطح نگرش سیاسی دانشجویان بدون سیاست‌زدگی‌‌

R7887/P1377/S6,47/CT11

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید مهم‌ترین اولویت جوانان و دانشجویان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شبستر، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شبستر اظهار کرد: زمان شناسی و بصیرت از ویژگی‌های دانشجویان پیرو راه امام و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: تحصیل، تهذیب و در کنار آن ورزش سه محور اساسی برای رشد جوانان انقلابی است که باید دانشجویان با آگاهی و زمان شناسی و به دور از سیاست زدگی‌ها و جناح گرایی‌ها در تحقق آن گام بردارند.

امام جمعه تبریز  افزود: امروزه نسل جوان و قشر دانشجو با جنگی خطرناک‌تر از جنگ فیزیکی و تسلیحاتی به‌عنوان جنگ نرم در ستیز است و دانشجویان باید هوشیار باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در تبیین جنگ نرم فرموده‌اند که دشمن به دنبال راه‌های نفوذ و استفاده از ابزارهای دیگری است که به جای جسم، ذهن و روح و مبانی عقیدتی و فکری و فرهنگی ملت ما بخصوص نسل جوان و فرهیخته را هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: برای مقابله با نفوذ دشمن و دفاع از خاک‌ریزهای اعتقادی، تحصیل، تهذیب و ورزش باید مهم‌ترین اولویت جوانان و دانشجویان باشد.

وی  ابراز کرد: مقوله ورزش و ارتباط آن با مبانی فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و مذهبی اهمیت پرداختن به آن را در یک جامعه اسلامی وظیفه است و به همین دلیل مقام معظم رهبری، ورزش را در کنار تحصیل و تهذیب برای دانشجویان مورد تأکید قرار داده است.

 آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشجویان باید از آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند، گفت: ارتقاء سطح بینش و نگرش سیاسی در بین دانشجویان بخشی از برنامه های آموزشی دانشگاه ها است، اما قشر فرهیخته کشور نباید دچار سیاست زدگی‌ها و جناح گرایی‌ها شوند.

امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: شناخت و آگاهی دانشجویان از مسائل سیاسی باید در سطح اعلای خود قرار داشته باشد تا این قشر تحصیل کرده با حضوری آگاه در مشارکت‌های مدنی جامعه را در مسیر تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب راهنمایی و همراهی کند.

انتهای پیام/

نظر شما