شناسهٔ خبر: 22508364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر ترکیه در تهران تاکید کرد:

گسترش مناسبات پارلمانی راهکار توسعه روابط ایران و ترکیه/ جایگاه مهم سیاست دو کشور در مبارزه با تروریسم

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ،گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم و رایزنی‌های منظم و مستمر سیاسی در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در آستانه برگزاری دهمین نشست مجالس عضو مجمع آسیایی«APA» در استانبول، امروز (سه‌شنبه 23 آبان ماه)  هاکان تکین، سفیر ترکیه درتهران و  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌‌الملل دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار، با اشاره بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: «گسترش هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی، نقش مهمی را در توسعه همه‌جانبه ‌روابط دوکشور ایفاء خواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: «سیاست جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم و رایزنی‌های منظم و مستمر سیاسی و پارلمانی میان مقامات دوکشور در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت است.

امیرعبداللهیان در ادامه، برگزاری دهمین نشست مجمع عمومیAPA که هفته‌آینده در استانبول ترکیه برگزار می‌شود را در شرایط حساس کنونی منطقه، مهم دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، همچنین بر ضرورت همکاریهای همه جانبه بخش های اقتصادی - بازرگانی دو کشور تأکید کرد.

هاکان تکین، در این دیدار، با همسو دانستن دیدگاههای دوکشور نسبت به موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، همکاری بیشتر در چارچوب منافع مشترک را مورد تأکید قرار داد.
وی افزود: «همکاریهای پارلمانی ایران و ترکیه در مجامع‌بین‌المللی همواره در بهترین سطح قرار دارد.

سفیر ترکیه در پایان افزود: «ترکیه علاقه‌مند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود حائز اهمیت است.»

در این دیدار، طرفین بر اهمیت توجه کشورهای اسلامی به وضعیت اسفبار مسلمانان در میانمار، شرایط انسانی یمن و تمرکز بر حل و فصل سیاسی بحران ها تأکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما