شناسهٔ خبر: 22507899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با ایرنا:

بیمارستان نوساز اسلام آباد غرب در زلزله تخریب شد

تهران-ایرنا-رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان نوساز امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب که بهمن 95 افتتاح شده بود در زلزله تخریب شد و مجلس این مسئله را پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

علی نوبخت که برای بازدید از مناطق زلزله زده به کرمانشاه سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: متاسفانه بیمارستان قدیم و جدید شهرستان اسلام آباد غرب در زلزله تخریب شدند و عملا امکان ارائه خدمت به مردم را ندارند.
وی ادامه داد: حتما این مسئله در مجلس بررسی خواهد شد، به خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب که نوساز بود و بهمن 95 ساخته شده بود و وزارت بهداشت و وزارت مسکن باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی افزود: این مسئله که بیمارستان تازه سازی که چند ماه قبل افتتاح شده بود چطور در کمتر از یکسال در زلزله از بین رفته است حتما به طور جدی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می شود زیرا انتظار نبود که این بیمارستان تخریب شود. انتظار این است که بیمارستان های جدید به قدری مستحکم ساخته شود که در حوادث به عنوان آخرین پناهگاه و مأمن مردم، آخرین جایی باشند که تخریب می شوند.
وی گفت: امروز از بیماران بستری در بیمارستان امام رضای کرمانشاه بازدید کردیم، بیشترین مشکلات مصدومان زلزله مشکلات ارتوپدی است و با حضور پزشکان جراح و متخصصان مغز و اعصاب و بیهوشی تعداد زیادی عمل جراحی و خدمات ارتوپدی برای بهبود مصدومان زلزله در 48 ساعت گذشته در این بیمارستان انجام شده است.
وی گفت: خدمات درمانی به مصدومان زلزله قابل قبول است و تعدادی از بیماران و مصدومان نیز به شهرهای دیگر اعزام شده اند تا خدمات مناسبی دریافت کنند و خوشبختانه تدارک خوبی برای درمان مصدومان از طرف وزارت بهداشت با همکاری نهادهای دیگر انجام شده است.
نوبخت گفت: اولویت مسئولان وزارت بهداشت بعد از اقدامات اورژانسی درمانی، هم اکنون توجه به اختلالات روانی و مسائلی مانند افسردگی و اضطراب زمان بحران است که باید رسیدگی شود و بعد از آن باید مسائل بهداشتی مانند تامین آب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مسئولان بهداشتی باید هر چه سریعتر آموزش های بهداشتی را به خصوص در مورد تامین آب سالم و دفع فضولات و احشامی که از بین رفته اند، انجام دهند زیرا اگر به این مسائل توجه نشود،شاهد گسترش بیماری های عفونی در منطقه خواهیم بود.
اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز که به کرمانشاه سفر کرده به خبرنگار ایرنا گفت: در بازدیدی که از بیمارستان های کرمانشاه داشتیم هیچ کمبودی از نظر امکانات درمانی و نیروی انسانی پزشک و پرستار ندیدیم و خدمات درمانی به مصدومان زلزله بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
وی افزود: تیم های پزشکی از متخصصان مختلف به اندازه نیاز زلزله زدگان در منطقه هستند و تنها مسئله ای که نیاز به پیگیری دارد، تخریب بیمارستان اسلام آباد غرب است که مدت زیادی از ساخت آن نمی گذرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مهمترین نیازی که زلزله زدگان دارند، تامین چادر، پتو و امکانات رفاهی و بهداشتی و غذای سالم است و مسئولان دستگاه های مختلف باید تمرکز خود را روی تامین این نیازهای زلزله زدگان قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، قبل از زلزله شنبه شب در غرب کشور حدود 87 هزار نفر در سرپل ذهاب، 23 هزار نفر در قصرشیرین، 38 هزار نفر در دالاهو، 36 هزار نفر در ثلاث باباجانی و 43هزار نفر در اسلام آباد غرب زندگی می کردند که تعداد قابل توجهی از این افراد در مناطق شهری و روستایی خانه و مسکن خود را از دست داده اند و اکنون بی خانمان شده اند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون 430 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند.
بر اساس آمار ارائه شده تا این لحظه، تعداد جان باختگان در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، کرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
اکنون مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
خبرنگار: افشین شاعری ** ناشر: مریم برزآبادی
اجتمام(4)*3063 ** 1418

انتهای پیام /*

نظر شما