شناسهٔ خبر: 22506685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان تهران در صدر تعداد محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر

دولت آبادی: استان تهران از حیث تعداد محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر و روان‌گردان، در صدر استان‌های کشور است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در هفدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در موضوع قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان با اعلام این که هم اکنون ،استان تهران از حیث تعداد محکومان جرایم مرتبط با مواد مخدر و روان‌گردان در صدر استان‌های کشور قرار دارد، اجرایی کردن قانون جدید را اقدام مهمی دانست که نیازمند برنامه‌ریزی است.
دادستان تهران از تهیه و تنظیم درخواست متحدالشکل زندانیان به این منظور در دادسرای تهران خبر داد و افزود: در این فرم مشخصات محکوم‌علیه، سوابق و سایر نکات لازم برای بررسی درخواست زندانی و انطباق آن با ماده الحاقی قانون جدید درج شده و ارایه درخواست توسط زندانی، موجب تسریع در به جریان افتادن پرونده‌ها می‌ شود؛ چرا که درخواست‌های زندانیان به لحاظ فقدان سواد حقوقی، غالباً ناقص است و متضمن تمامی نکات ضروری نیست.
جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین از قضات اجرای احکام دادسرای ناحیه 20 تهران خواست پس از وصول درخواست‌ها، بر اساس این قانون اقدام کنند و پس از بررسی درخواست‌ها و تهیه گزارش لازم، به همراه پرونده به دادگاه صادر کننده حکم ارسال کنند .
وی از دیدار روز دوشنبه (22/8/1396) معاونان دادستان تهران با همه محکومان اعدام و حبس ابد در زندان‌های استان تهران و دریافت درخواست‌های تخفیف مجازات آنان خبر داد.
 
مهدی خزعلی برای تحمل حبس به زندان معرفی شد
دادستان تهران گفت: مهدی خزعلی پس از اینکه از بازگشت به زندان خودداری کرد به وسیله ماموران پلیس مجددا برای تحمل حبس به زندان معرفی شد.
 جعفری دولت آبادی در موضوع قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان درباره مهدی خزعلی افزود : توسط نامبرده پیرو درخواست مرخصی، با اخذ تعهد برگشت به زندان در موعد مقرر، از چند روز مرخصی استفاده کرد، اما با وجود تعهد قبلی خود، همسر و فرزندش، از بازگشت به زندان خودداری کرد که از سوی مأموران پلیس مجدداً برای تحمل حبس به زندان معرفی شد.
دکتر جعفری دولت‌آبادی در مورد اظهارات احمد توکلی مبنی بر غیرقانونی بودن توقیف روزنامه کیهان به وسیله دادستانی تهران اعلام کرد: به موجب ماده 10 آیین‌نامه قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب 1381 موسوم به قانون احیای دادسراها، همه اختیارات رئیس حوزه قضایی به دادستان بازگشته و دادستان با توجه به این قانون، می‌تواند در این زمینه اقدام کند.
وی با اشاره به رویه عملی دادستانی پس از قانون احیا دادسراها که بر همین روال بوده است، افزود : بر این اساس اختیارات مصرح در قانون مطبوعات در مرحله تحقیقات مقدماتی و امور مرتبط با وظایف دادسرا بر عهده دادستان است و لذا اقدام اخیر دادستانی مطابق قانون بوده است.
دادستان تهران در مورد ادعای برخی افراد مبنی بر ارتباط محکومیت احدی از وکلا با پرونده متهمان طیف احمدی‌نژاد اعلام کرد: وکیل مذکور دارای شاکی بوده و محکومیت صادره ارتباطی به ادعای مذکور و پرونده جریانی در دادگاه کارکنان دولت ندارد.

نظر شما