شناسهٔ خبر: 22506147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای شهر زنجان عنوان شد؛

اولتیماتوم شهردار زنجان به مدیران کم‌کار

زنجان-شهردار زنجان گفت: از این پس هر مدیری در مجموعه شهرداری زنجان که دو کارت زرد به دلیل ضعف در عملکردش دریافت کند، بدون هیچ اغماضی عزل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مسیح‌الله معصومی ظهر سه‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تشدید نظارت بر خدمات شهرداری، ابراز کرد: نظارت‌های شبانه را آغاز و اتوبوس‌هایی تحت عنوان «اتوبوس خدمت» برای دریافت بی‌واسطه آرا و مطالبات مردم در مرکز محله‌ها مستقر می‌کنیم.

وی از فعال‌سازی کانال‌ها و سامانه‌های پیامکی برای رصد وضعیت شهر و ارتباط با شهروندان در راستای احقاق حقوق شهروندی خبر داد.

معصومی با اشاره به نبود پروژه‌های شهری کلان در زنجان، مشکلات مالی موجود در شهرداری، مشکلات روبنایی و زیربنایی، نیاز به ارتقای کمی و کیفی امور و پاسخ‌گویی به هنگام و صحیح به مطالبات شهروندان از وجود برنامه‌ای مدون و نیازسنجی شده برای اداره شهر خبر داد.

شهردار زنجان با ابراز تاسف از انباشت نیرو در شهرداری، اظهار کرد: تعداد پست‌های مصوب در چارت سازمانی یک‌هزار و ۹۹ نفر است، در حالی که تعداد کارکنان ۲ برابر است و این مشکل باید با تعریف شرح وظایف و خدمات جدید یا برون‌سپاری رفع شود.

معصومی شهرداری را به مثابه قطاری خواند که بر ریل حرکت نمی‌کرده است و در نتیجه نیازمند اصلاح حرکت است، تصریح کرد: در قالب برنامه‌هایی که به شورا ارائه کرده‌ام، در جهت رشد و تعالی شهر زنجان گام برمی‌دارم.

وی اجرای پروژه‌هایی همچون سبزه‌میدان، پل گلشهر، ساختمان‌های اداری شهرداری، انتقال ترمینال به خارج از محدوده شهری، اتمام زینبیه، پارک بانوان غرب شهر، ساختمان کنترل ترافیک و پیاده‌راه در مرکز شهر را از برنامه‌های خود برشمرد.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: طرح پل گلشهر بیشتر طرح معماری است تا ترافیکی و به نظر نمی‌رسد بتواند مشکل ترافیکی منطقه را رفع کند، بنابراین نیازمند بازنگری است.

معصومی در خصوص اجرای پروژه سبزه‌میدان نیز متذکر شد: هنوز طرح مدون، مصوب و اصلاح شده‌ای از سبزه‌میدان نداریم، اگر طرح اصلاح شود تا عید می‌توان فعالیت‌های اجرایی را آغاز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اخذ تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار اشاره و ابراز کرد: به هیچ وجه مبالغ دریافتی در بخش جاری و حقوق هزینه نمی‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این شهر، تصریح کرد: شهر و مدیریت شهری نیازمند سیستمی مدون است تا بتواند اعتماد عمومی را جلب کند.

صدا و سیما تعیین تکلیف کند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه برای چندمین مرتبه از صدا و سیما خواست تا مواضع خود را در پوشش برنامه‌ها اعلام کند.

احمد نصیری گفت: علی‌رغم اینکه برای پوشش خبری جلسه علنی شهر که متعلق به شهروندان است از صدا و سیما دعوت شده، اما آن‌ها در این جلسه حضور ندارند.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای پوشش اخبار مردمی بهایی به صدا و سیما بپردازیم، خاطرنشان کرد: صدا و سیما مشخص کند آیا شخصی اداره می‌شود یا رویکرد خاصی برای انعکاس اخبار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته کتابخوانی، از سرانه مطالعه پایین ابراز تاسف کرد و افزود: بالا بودن قیمت کتب و گسترش استفاده از فضای مجازی در بروز این چالش بی‌تاثیر نبوده است.

نصیری همچنین بر ضرورت نظارت بر خدمات‌دهی به شهروندان، تسریع در اجرای پروژه‌ها، رفع سد معبر و ارتقا کمی و کیفی حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر در پیشگاه خداوند متعال عهد بسته‌اند قدمی برندارند جز برای تامین منافع عمومی شهروندان و در این مسیردر چارچوب قانون عمل می‌کنند.

تهیه طرح جامع گونه شناسی گیاهی برای کاشت گونه‌های مناسب و سازگار با اقلیم زنجان، فعال‌سازی کارگروه تصویب طرح‌های عمومی (پارک‌ها و فضای سبز میادین شهری و ...) به منظور کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری و طرح ساماندهی امور دبیرخانه شهرداری و کنترل و نظارت بر مکاتبات شهری در این جلسه به تصویب شورا رسید.

نظر شما