شناسهٔ خبر: 22505674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر بهداشت:

احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- وزیر بهداشت گفت: احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله استان کرمانشاه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن هاشمی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.

وی بیان کرد: ️توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود. 

وزیر بهداشت گفت: ️اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است، تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰  نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند

هاشمی گفت: ️حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.

وی بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند، بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وزیر بهداشت یادآور شد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

هاشمی گفت: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستانهای کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷ شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند، افزود: کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه️ برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

نظر شما