شناسهٔ خبر: 22505190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دکتر قاضی زاده هاشمی:

توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست

وزیر بهداشت در جلسه ستادبحران کرمانشاه با حضور رئیس جمهور گفت: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزیر بهداشت در جلسه ستادبحران در کرمانشاه با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم، اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند.

دکترهاشمی ادامه داد: بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد.

وی همچنین تصریح کرد: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود .

وزیر بهداشت گفت: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱. ۵ تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستانهای کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است، اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

وی افزود: تا کنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰ نفر از مصدومان، بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استان‌ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند

وی اظهار داشت: ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می‌یابد، زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آن‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شود.

دکتر هاشمی بیان کرد: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.

وزیر بهداشت گفت: ۷ شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند و برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیاز‌ها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

نظر شما