شناسهٔ خبر: 22502800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت:

امروز 10تیم بهداشتی به روستاهای زلزله‌زده اعزام می‌شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در 48 ساعت اولیه، اولویت خدمات را ارائه خدمات درمانی مصدومان قرار داد اما از امروز به بعد خدمات بهداشتی برای پیشگیری از انواع بیماری های جسمی و روانی در اولویت قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت که به همراه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به کرمانشاه سفر کرده است، گفت: در مورد بهداشت آب منطقه، گزارش‌های رسیده حاکی از این است که آب در شهر ثلاث باباجانی وصل شده است و قرار است امروز ، آب در شهر سرپل ذهاب نیز وصل شود که امیدواریم این کار هر چه زودتر انجام شود و البته انتظار داریم از امروز وضعیت کلرزنی آب این مناطق نیز به صورت استاندارد انجام شود تا از بروز و شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده از جمله بیماری های گوارشی در منطقه زلزله زده پیشگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر بهداشت گفت: برق دو شهر ثلاث باباجایی و سرپل ذهاب نیز امروز وصل شده است و امیدواریم سایر خدمات مورد نیاز مردم از جمله تامین غذای سالم و گرم نیز از امروز برای زلزله زدگان برقرار شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات مردم زلزله زده افزود: در شرایط خاص پس از زلزله، طبیعی است که برخی افراد سودجو برای دزدی یا سواستفاده از وضعیت بعد از زلزله اقدام کنند اما در جلسه دیروز شورای مدیریت بحران منطقه زلزله زده در کرمانشاه که با حضور فرمانده هان نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، گزارشی از مشکل امنیتی اعلام نشد.

وی افزود: وزارت بهداشت با همکاری ارتش، سپاه و هلال احمر 6 بیمارستان صحرایی را در سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب و ثلاث باباجانی دایر کرده است که تعداد تخت هر یک از این بیمارستان ها 30 تا50 تخت است.

 گلمکانی ادامه داد: عملیات نجات مصدومان زلزله تقریبا تمام شده است و تاکنون بیش از هفت هزار مصدوم تحت درمان سرپایی و بستری قرار گرفته اند، حدود دوهزار تن از مصدومان با آمبولانس و بالگرد به بیمارستان منتقل شده اند و هزار و 300 نفر آنها ، هنوز در بیمارستان های شهرهای مختلف بستری هستند.

گلمکانی گفت: 10 تیم بهداشتی با یک آمبولانس با حضور یک پزشک، یک به‌ورز و یک کارشناس بهداشت محیط از امروز به روستاها اعزام می شوند و از روز پنجشنبه نیز 40 تیم بهداشت روان در مناطق زلزله برای بهبود وضعیت سلامت روان زلزله زدگان مشغول کار می شوند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر بهداشت ادامه داد: وزیر بهداشت نیز از دیروز وارد منطقه زلزله زده شده است و به همراه او، تقریبا تمام شهرها و روستاهای آسیب دیده را بازدید کرده ایم و امروز نیز رئیس و هفت عضو کمیسیون بهداشت و درمان به منطقه زلزله زده آمده اند و به همراه آنها مشغول بازدید از بیمارستان ها و مناطق آسیب دیده هستیم.

نظر شما