شناسهٔ خبر: 22502720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

فصلی تازه در تعامل حوزه فرهنگ و هنر با شورای اسلامی شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نوید تعامل بیش از پیش حوزه فرهنگ و هنر با شورای اسلامی شهر شیراز را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا فارس، در مراسم معرفی سفیران کتاب فارس که با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مهندس اسکندرپور شهردار جدید شیراز، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از برزگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و ادب شیراز بود سفیران کتاب معرفی و نشان آنها به محمد کشاورز نویسنده، دکتر امیر آزادی از مفاخر علمی و سعید رضا کیخواه از ورزشکاران برتر به عنوان سفیران کتاب شیراز اهدا شد .

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین با ابراز خرسندی از آغاز فصل تازه تعامل حوزه فرهنگ و هنر با شورای اسلامی شهر، ضمن قدردانی از حضور بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و هنر فارس ایشان را سرمایه های اصلی شیراز و بخشی از مفاخر و چهره های ماندگار نامیدند و از سوی جامعه فرهنگی و هنری فارس انتخاب مهندس اسکندرپور به عنوان شهردار جدید شیراز را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد حضور ایشان بتواند به اعتلای هرچه بیشتر نام پرآوازه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و تمدن بیافزاید و تعامل بیش از پیش حوزه فرهنگ و شورای اسلامی شهر شیراز را باعث گردد.

براعتلای فرهنگ و هنر شیراز چشم امید داریم؛ شیراز را به جایگاه واقعی آن بازگردانیم

مریدی در ادامه افزود: امید آن داریم که این عزیزان به واسطه محبوبیت و حضور ارزشمند در عرصه های مختلف در توسعه کتاب و کتابخوانی بتوانند گام های بزرگی بردارند و ضمن قدردانی ازهمکاری شهرداری، شورای شهر به همکاری و همدلی بیشتردر راستای بهبود وضعیت کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری در جامعه و همچنین اعتلای فرهنگ و هنر شیراز چشم امید داریم و تلاش کنیم حوزه کتاب و کتابخوانی را پر معناتر کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پس از هفته کتاب از٢ آذرماه میزبان بزرگان و اندیشمندان، نویسندگان و مولفان و شخصیت های برجسته و..در نمایشگاه بزرگ کتاب خواهیم بود، افزود: امروز همگی مصمم هستیم در کنار شورای شهر و شهردار هویت شیراز واین مرزو بوم را به نام بزرگ فرهنگ و هنر و ادب پیوند دهیم و شیراز را به جایگاه واقعی آن بازگردانیم صمیمانه از تمام اعضای شورای اسلامی شهر شیراز تقاضا داریم حوزه فرهنگ و هنر و ادب رادریابند و بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.

مریدی در ادامه افزود: سپاسگزار و قدردان حضور بزرگانی هستیم که در این جمع شرف حضور دارند و وظیفه خود می دانم تا این سرمایه های ارزشمند شیراز و کشور را که اساتید بزرگواری چون، امین فقیری، حسن صفری، داریوش نوید گویی، سیروس رومی، رحیم هودی، منصور اوجی، هستند را معرفی کنم و برای دستیابی به فضایی بازتر و جدی تر همکاریهای حوزه فرهنگ و شورای اسلامی شهر همگی تلاش کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به معرفی سه چهره برتر علمی، ادبی و ورزشی پرداختند که به عنوان سفرای کتاب سال ٩٦ انتخاب شده اند و در ادامه گفت: به پیشنهاد آقای دستغیب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین همکاری انجمن اهل قلم و انجمن مفاخر برای دومین سال نخبگان علم و ادب و هنر را به عنوان سفیران کتاب شیراز معرفی نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه؛ محمد کشاورز نویسنده برنده کتاب سال جمهوری اسلامی و برنده جایزه کتاب جلال آل احمد؛ دکتر امیر آزادی از دانشمندان مطرح جهان از مفاخر علمی و سعید رضا کیخواه از ورزشکاران برتر ژیمناستیک جهان و سفیر سلامت را به عنوان سفیران شایسته کتاب شیراز در سال ١٣٩٦ اعلام نمود.

حضور بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و هنر در شورای شهر  

مهندس احمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن ابراز تاسف و همدردی با هموطنان زلزله زده در غرب کشور از عموم مردم شیراز خواست همچون همیشه به یاری هموطنان خود بشتابند و کمک های خود را از طریق مراکز ذیصلاح به این مناطق ارسال نمایند. وی در ادامه ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و ادب شیراز و کشور، حضور مهندس اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز را تبریک گفت.

احمدرضا دستغیب در ادامه افزود: حضور بزرگان عرصه فرهنگ و ادب و هنر را در این جلسه به فال نیک گرفته و به مناسبت هفته کتاب وظیفه خود می دانیم تا در راه اعتلای فرهنگ استان و کتاب و کتابخوانی به سهم خود تلاش کنیم و گام هایی موثری را برای تعامل بیشتر برداریم.

تجلیل از اهالی فرهنگ و ادب وظیفه شورای شهر است

لیلا دودمان عضو هیات رئیسه شورای شهردر ادامه ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به همه بزرگان و هنرمندان حاضر در جمع و اعضای شورای شهر و همچنین اصحاب رسانه اولین حضور شهردار جدید شیراز را تبریک گفتند .

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب، تجلیل از کتابداران و اهالی فرهنگ و ادب را وظیفه شورای شهر دانست و به تشریح نخستین بخش جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص اهدای نشان و تجلیل از سفیران کتاب و تعالمات پیش رو با حوزه فرهنگ پرداخت .

در حاشیه این مراسم استاد منصور اوجی و استاد رحیم هودی طی سخنانی کوتاه خواستار حمایت ویژه شهرداری شیراز و شورای شهر از هنر و هنرمندان شدند.

استاد منصور اوجی در خصوص فرهنگ و هنر شیراز گفت: بنده با مسرت در این دوره انتخابات شورای شهر شرکت کردم از اعضای شورای شهر شیراز می خواهم نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ و ادب و هنر داشته باشند تعداد اندکی از بزرگان فرهنگی و هنری شیراز در اینجا هستند، بسیاری از این بزرگان در گوشه گوشه این شهر به خاک سپرده شدند که همگی اوراقی گرانبها از دفتر این شهر هستند ، اوراقی پراکنده که احتیاج به شیرازه دارند

وی در ادامه با اشاره به وجود آرامستان های هنرمندان در سایر شهرها افزود: چرا تمام شهرهای ما دارای آرامستان هنرمندان هستند و شیراز چنین امکانی را نداشته است و امروز هم که قرار بر ساخت این مکان گرفته شده است جایی دور از شهر برای آن در نظر گرفته شده است ؟

شیراز شهر سرسبزی هاست، شهر باغهای هزار رنگ و شهر شعر و ادب و هنر و فرهنگ، چرا نباید یک باغ در میان خود شهر به ارامستان هنرمندان بدل شود تا این مفاخر بزرگ بخشی از تاریخ شهر باشند و همواره در یاد مردمان بمانند

تقاضا دارم یک باغ را به خانه ابدی هنرمندان اختصاص دهید

استاد رحیم هودی از پیشکسوتان تئاتر کشور که میهمان این مراسم بود گفت: هنرمندان ، اهالی فرهنگ و ادب این دیار همواره دین خود را به شیراز ادا کرده اند در بهترین و بدترین لحظات در کبودها و سختی ها، شیراز را رها نکرده اند و به قول استاد اوجی همه اوراق یک دفتر هستند که به یک شیرازه احتیاج دارند.

این پیشکسوت تئاتر در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه فعالیت های مستقل و صنفی هنرمندان از تاسیس خانه تئاتر شیراز با حضور هنرمندان نمایش شیراز خبر داد و افزود: پس از چند سال فعالیت و جلسات متعدد با حضور نسل های مختلف تئاتر شیراز و تدوین یک آیین نامه مدون با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ماه اینده شاهد برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه تئاتر شیراز خواهیم بود که به عنوان یک نهاد مستقل صنفی و یک تشکل متشکل از هنرمندان فعال با گرایش های گوناگون تئاتری بتوانیم گامی موثر در راه اعتلای تئاتر شیراز که صاحب یکی از قدیمی ترین و پرآوازه ترین مکاتب تئاتری کشور است برداریم.

استاد هودی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با تشکیل خانه تئاتر شیراز ، هنرمندان تئاتر از حمایت های موثر و مستمر شهرداری شیراز و همچنین شورای اسلامی شهر شیراز در زمینه های مختلف بهره مند شوند و افزود: هنرمندان تئاتر به عنوان هنرمندانی پیشرو و موثر در تحولات گوناگون اجتماعی به فعالیت و نگاه هنرمندانه و فرهنگی این شورای منتخب و شهردار جدید چشم امید ویژه دارند.

نظر شما