شناسهٔ خبر: 22502680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ناکامی قهرمان دیروز دور از انتظار بود

بازماندن ایتالیا از صعود به جام جهانی و اشک‌های بوفون

لاجوردی‌پوش‌های ایتالیا که در دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر از سوئد شکست خورده بودند، به این ترتیب از راهیابی به دور نهایی جام 2018 بازماندند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایتالیا شامگاه دوشنبه در دیدار برگشت مرحله حذفی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال 2018 روسیه به تساوی بدون گل مقابل سوئد دست یافت.

بازماندن ایتالیا از صعود به جام جهانی و اشک‌های بوفون

به گزارش بولتن نیوز، لاجوردی‌پوش‌های ایتالیا که در دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر از سوئد شکست خورده بودند، به این ترتیب از راهیابی به دور نهایی جام 2018 بازماندند.

ملی‌پوشان ایتالیا در مصاف با سوئد از پشتیبانی 72 هزار تماشاگر در ورزشگاه میلان برخوردار بودند و در طول بازی هم از لحاظ مالکیت توپ و کنترل میدان و هم از لحاظ شمار حملات بر مهمان خود برتری داشتند. ناتوانی لاجوردی‌پوش‌ها در استفاده از موقعیت‌های به‌دست‌آمده و همچنین انسجام دفاعی تیم ملی سوئد سبب شد که دروازه تیم مهمان بسته بماند و این پیکار پس از 90 دقیقه با تساوی صفر بر صفر پایان یابد.

ناکامی لاجوردی‌پو‌ش‌های ایتالیا واکنش‌های تند رسانه‌های این کشور را نیز به دنبال داشت. نشریه ورزشی کوریئره دلو اسپرت در این ارتباط از ننگی تحمل‌ناپذیر و لکه‌ای پاک‌نشدنی سخن گفت. نشریه ورزشی گازتا دلو اسپرت نیز نوشت: «ایتالیا! این آخر زمان است.»

جیان‌لوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی ایتالیا که تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی را به همراه لاجوردی‌پوش‌ها تجربه کرده، پس از ناکامی تیمش از صعود به دور نهایی جام جهانی 2018 خداحافظی خود از تیم ملی را با چشمانی اشک‌بار اعلام کرد. او 175 بازی ملی برای ایتالیا انجام داد و در پنج دوره از مسابقات جام جهانی سنگربان ایتالیا بود. بوفون امید داشت که در روسیه ششمین حضورش در جام جهانی را تجربه کند.

بوفون که به زودی تولد 40 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، در طول فعالیت‌حرفه‌ای خود موفقیت‌ها و افتخارات زیادی به دست آورده است، از جمله عنوان قهرمانی جهان در سال 2006 میلادی به همراه ایتالیا. او تا کنون چندین بار به عنوان بهترین دروازه‌بان ایتالیا و چهار بار به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان برگزیده شده است.

گزارش از: عرفان نامداری

نظر شما