شناسهٔ خبر: 22500675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

با گذشت ۱۰ روز از بازداشت‌؛

نشانه‌ای از احتمال آزادی شاهزادگان سعودی وجود ندارد

بعد از ۱۰ روز از بازداشت شاهزادگان عربستانی، هیچ نشانه‌ای درباره احتمال آزادی آن‌ها وجود ندارد و خانواده‌هایشان نیز از اینکه خارجی‌ها مسئول بازداشت و بازجویی از این شاهزادگان هستند، ناراحتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ۱۰ روز از بازداشت شاهزادگان و وزرای سابق و کنونی عربستان می‌گذرد اما این بازداشت شدگان به صورت رسمی در مقابل دستگاه قضایی حاضر نشده‌اند تا به اظهارات آن‌ها گوش سپرده شود و هیچ نشانه‌ای دال بر احتمال آزادی آن‌ها وجود ندارد.

مقامات عربستانی اعلام کرده بودند که بازداشت این افراد به دلیل فساد مالی و اختلاس صورت گرفته و قرار بود بازداشت شدگان در مقابل دادستانی کل حاضر شوند و وکلایی داشته باشند اما هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است و مقامات عربستانی تاریخی را برای محاکمه آن‌ها یا دستکم دیدار بازداشت شدگان با وکلایشان مشخص نکرده‌اند و حتی اجازه دیدار با خانواده‌هایشان را هم نداده‌اند.

همچنین به گفته منابع آگاه، خانواده‌های شاهزادگان باداشت شده از اینکه نیروهای ویژه خارجی مسئولیت بازداشت و بازجویی از آن‌ها را برعهده دارند، خشمگین هستند.

فرستادگان ولیعهد عربستان نیز تنها به گفتن این جملات اکتفا می‌کنند که عدالت در این مسئله برقرار خواهد شد و شاهزادگان در هتل‌های فاخر بازداشت هستند نه در زندان.

خانواده‌های شاهزادگان بانفوذ از صحبت کردن با ملک سلمان درباره این پرونده خودداری می‌کنند چراکه معتقدند او اراده ندارد و ولیعهد حرف اول و آخر را می‌زند.

پیش بینی‌ها حاکی از این است که ولیعهد احتمالا بعد از اینکه اواخر ماه آتی یا اوایل سال آینده بر تخت پادشاهی نشست با شراطی و با اعمال محدودیت‌هایی مثل اقامت اجباری آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

نظر شما