شناسهٔ خبر: 22498849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تخریب 44 مدرسه در مناطق زلزله زده

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه: اکثر مدارس تخریب شده قدمت بالای 30 سال دارند

نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه 44 مدرسه در مناطق زلزله زده استان تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را حدود 86 میلیارد تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مرزبان نظری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه از اولین ساعات پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه 12 اکیپ به منظور بررسی وضعیت مدارس به مناطق زلزله زده استان اعزام شدند، اظهار کرد: در مجموع 44 مدرسه با 300 کلاس درس در مناطق شهری و 52 کلاس درس در مناطق روستایی استان کرمانشاه در اثر زلزله تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند.

وی افزود: از مجموع 189 مدرسه شهرستان سرپلذهاب 18 مدرسه قابل استفاده نیستند که 12 مدرسه آن شهری و شش مدرسه روستایی هستند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اضافه کرد: در شهرستان ثلاث باباجانی نیز از 172 فضای آموزشی 14 فضا تخریب شده و قابلیت استفاده ندارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دالاهو نیز از 168 مدرسه هشت مدرسه تخریب شده، اضافه کرد: در شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین هم به ترتیب از 128 و 39 فضای آموزشی دو فضای روستایی و دو فضای شهری تخریب شده و قابل استفاده برای دانش آموزان نیست.

نظری اعتبار مورد نیاز برای بازسازی مدارس تخریب شده را 86 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 66 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس تخریب شده، 10 میلیارد تومان برای مقاوم سازی و 10 میلیارد تومان دیگر  برای دیوار کشی مدارس در مناطق روستایی اعتبار نیاز داریم.

 نظری با بیان اینکه مدارس تخریب شده در زلزله اخیر استان کرمانشاه اکثرا قدمت بالای 30 سال دارند، عنوان کرد: هیچکدام از مدارسی که بعد از شروع طرح تخریب، بازسازی و مقاوم سازی احداث شده‌اند آسیب چندانی ندیده  و تنها نیاز به تعمیرات جزیی دارند.

 نظری اضافه کرد: هیچکدام از مدارس مقاوم سازی شده شهرستان سرپل‌ذهاب در زلزله آسیبی ندیده و این مهم ضرورت توجه ویژه دولت و مجلس به موضوع تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس سراسر کشور را به منظور ارتقای سطح ایمنی مدارس در مواجهه با بحران های این چنینی نشان می‌دهد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اضافه کرد: تا زمانی که مدارس تخریب شده مناطق زلزله زده استان مرمت و یا بازسازی شوند چند شیفته کردن مدارس ثلاث باباجانی و سرپل‌ذهاب و استفاده از کانکس در موارد نیاز را در برنامه داریم.

وی افزود: برای تعمیر، بازسازی و مرمت مدارس آسیب دیده و تامین کانکس از ظرفیت‌های دولتی و خیرین استان و کشور استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما