شناسهٔ خبر: 22498791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اعلام کرد:

ارسال یک تریلی آب معدنی از محل خیرات برای کمک به زلزله زدگان

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شامگاه گذشته 400 تخته پتو و تشک به همراه یک تریلی آب معدنی از محل خیرات برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه ارسال شده است و تا زمانی که غرب کشور نیازمند کمک باشد ما آماده کمک هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله غرب کشور و تسلیت به خانواده داغدار زلزله‌زدگان، اظهار کرد:  از 24 آبان تا 4 آذر به عنوان دهه وقف در کشور نام‌گذاری شده است که بر این اساس این فاصله زمانی، هریک از روزهای این 10روز با نام‌های وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، محیط‌زیست و سلامت، وقف و اجرای امینانه نیات واقفین نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بابیان اینکه در استان اصفهان 50 درصد واقفان از بانوان هستند، ادامه داد: بیش از 85 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت شده است.

صادقی به موضوع حفظ مجازی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در سال جاری پنج هزار نفر برای حفظ مجازی قرآن ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون یک هزار 700 نفر آموزش لازم را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: برنامه‌هایی مثل آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، اجرای نیات واقفین با تمرکز بر موضوع مساجد، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ایجاد مشاوره‌های وقف در اداره کل و ادارات شهرستان و اجرای طرح قدم‌های آسمانی تا میقات الرضا از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اوقاف اشاره کرد و گفت: 140 باب مغازه در آستانه آقا علی عباس(ع) تا پایان سال تکمیل می‌شود، همچنین موقوفه مدح خان، بدیع الثنایه، حسین شاهی، سیدالعراقین و همچنین یک موقوفه 15 واحدی در کاشان طرح‌هایی است که به صورت مشارکتی و با بخش خصوصی اجرایی کرده‌ایم.

صادقی با اشاره به اینکه پروژه بدیع الثنایه کاشان بزرگ‌ترین پروژه موقوفی مشارکتی است، اظهار کرد: همچنین برای اولین بار پارک رایانه‌ای در موقوفه خدیجه خانم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: 14 بقعه فاقد درآمد از محل جذب خیران و کمک‌های مردمی برای اداره استفاده می‌شود، مثل امام‌زاده یحیی(ع) در جلوان، امام‌زاده صالح(ع) در حصه و امام‌زاده صالح(ع) در منطقه جرقویه از جمله بقاعی هستند که از طریق جذب خیران اداره می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه هتل، سوییت و هایپرمارکت امام‌زاده سید محمد خمینی‌شهر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسیده، گفت: کاروانسراهایی نیز به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم تا رونق اقتصادی و جذب گردشگری اتفاق بیافتد و هم موضوع اشتغال در نقاط مختلف استان بهبود یابد. برای مثال کاروانسرای ابوزیدآباد آران و بیدگل، زفرقند اردستان، کاروانسرای عباسی شهر کوهپایه و کاروانسرای شهر انارک و ورزنه نیز واگذار شده‌اند.

صادقی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 650 سند برای موقوفات اخذ کرده‌ایم که 20 درصد سهمیه استان تاکنون بوده است و تا پایان سال 96 چیزی حدود 60 درصد اسناد موقوفه‌ای خود را دریافت خواهیم کرد. از 36 هزار موقوفه در استان اصفهان تاکنون 10 هزار 500 موقوفه سنددار شده‌اند.

وی به برخی موقوفات جدید و مهم اشاره کرد و گفت: باغ فدک، تاکسیرانی و اداره کل زندان‌های استان اصفهان و زمین‌های زراعی خیابان بعثت اصفهان که چیزی حدود 800 هکتار می‌شود موقوفه هستند و تا یک ماه آینده سنددار می‌شوند. همچنین 385 هکتار دیگر که امروز رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در بخشی از آن قرار می‌گیرد نیز موقوفه‌ای جدید است. همچنین 700 هکتار از شهر اصفهانک نیز موقوفه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: موقوفه‌ای به نام سلطان‌آباد نیز در خورزوق، بخشی از شهرک سیمرغ و دانشگاه سپهر نیز موقوفه محسوب می‌شوند. در کل طی شش ماه ابتدایی سال جاری دو هزار و 300 هکتار سند موقوفه گرفته‌ایم.

صادقی ادامه داد: استان اصفهان از نظر موقوفات رتبه ششم کشوری و از نظر تعداد امام‌زاده رتبه سوم یا چهارم کشوری را با 718 امام‌زاده دارد.

وی خاطرنشان کرد: موکب اداره کل اوقاف استان اصفهان در مرز چذابه روزانه 7 هزار غذای گرم طبخ و به زائران حسینی ارائه کرد همچنین 9 موکب در امام زادگان اصفهان راه‌اندازی شده بود.

انتهای پیام

نظر شما