شناسهٔ خبر: 22498694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تیم های مطرحی که جام جهانی روسیه را از دست دادند

چهار تیم ملی مطرح فوتبال جهان که کارنامه درخشانی هم دارند، موفق نشدند به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

درحالی که کمتر از ۷ ماه دیگر به آغاز رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مانده است که حضور ۲۹ تیم در این مسابقات قطعی شده و تکلیف ۳ سهمیه دیگر نیز تا چهارشنبه هفته جاری (۱۵ نوامبر) مشخص خواهد شد.

در دیدار‌های مرحله پلی آف، امشب (سه شنبه) جمهوری ایرلند میزبان دانمارک است و هندوراس با نیوزیلند و استرالیا با پرو دیدار می‌کنند تا سهمیه ۳ تیم دیگر مشخص شوند.

اما نکته جالب در خصوص بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان و دیدار‌های مقدماتی حذف ایتالیا، شیلی، آمریکا و هلند است، ۴ تیم مطرحی که سابقه درخشانی در جام جهانی و قاره هایشان دارند و، اما به دلایل خاصی موفق نشدند راهی روسیه شوند.

شیلی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و در منطقه آمریکای جنوبی از ۱۸ بازی ۲۶ امتیاز گرفت و پایین‌تر از تیم‌های برزیل، اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا و پرو قرار گرفت و از گردونه مسابقات حذف شد.

همچنین هلند نیز در گروه مقدماتی با ۱۹ امتیاز حذف شد و لاله‌های نارنجی موفق نشدند به جام جهانی صعود کنند.

ایتالیا هم با ضعف ونتورا در ۲ بازی مجموع مقابل سوئد شکست خورد و برای نخستین بار از سال ۱۹۵۸ موفق نشد به جام جهانی صعود کند. آمریکا هم در منطقه کونکاکاف از ۱۰ بازی تنها ۱۲ امتیاز کسب کرد و در رده پنجم قرار گرفت و حذف شد تا چهار تیم مطرح دنیا نتوانند به جام جهانی صعود کنند و جای خود را به کشور‌هایی مانند ایسلند بدهند.

مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۱۰ آذر در کاخ کرملین روسیه برگزار خواهد شد.

 

نظر شما