شناسهٔ خبر: 22498472 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبرداد؛

ارسال 16 هزار دستگاه چادر امدادی به مناطق زلزله زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تعداد شهرها و روستاهای آسیب دیده در کرمانشاه، گفت: 26 تیم واکنش سریع، 31 تیم آنست(سگ های زنده یاب)،49 تیم تخصصی آوار برداری، 63 تیم اسکان اضطراری، 20 تیم درمان اضطراری در منطقه زلزله زده حضور دارند و در مجموع یک هزار و 17 نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا، مرتضی سلیمی درباره مناطق متاثر از زلزله 7.2 ریشتری  در بخش ازگله استان کرمانشاه، گفت: شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و جوانرود متاثر از زلزله بوده است.

وی درباره تعداد شهرها و روستاهای آسیب دیده در کرمانشاه، افزود: ۸ شهر و ۵۲۶ روستا آسیب دیده اند که تا ساعت 19 روز دوشنبه 7 هزار و 156 تن مصدوم شده اند که 162 تن از مصدومان به وسیله بالگرد هلال احمر به بیمارستان کرمانشاه منتقل شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جمعیتی بالغ بر 138 هزار نفر در شعاع ۵۰ کیلومتری کانون زمین لرزه متاثر از زلزله بوده اند، عنوان کرد:تعداد 33 هزار و 379 خانوار متاثر از زلزله هستند.

وی یادآور شد: 10 فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به هموطنان در استان کرمانشاه در حال فعالیت است.

سلیمی با اشاره به اعزام نیرو و ارسال تجهیزات و اقلام امدادی از سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان‌های معین به کرمانشاه، تاکید کرد:  تیم‌های امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان اعزام شده است.

حضور بیش از یک هزار نیروی عملیاتی در مناطق زلزله زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت تیم های امدادی هلال احمر بیان کرد: 26 تیم  واکنش سریع، 31 تیم آنست(سگ های زنده یاب)،49 تیم تخصصی آوار برداری، 63 تیم اسکان اضطراری، 20 تیم درمان اضطراری در منطقه زلزله زده حضور دارند و در مجموع یک هزار و 17 نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند.

سلیمی به تجهیزات بکارگیری شده برای امدادرسانی به هموطنان اشاره کرد و یادآور شد: 75 دستگاه آمبولانس، 85 دستگاه خودروی کمک دار، 23 دستگاه خودروی نجات بکارگیری شد؛ به علاوه 20 هزار و 300 هزار تخته پتوی امدادی و 10هزار  و 520 چادر امدادی برای امدادرسانی به هموطنان در مناطق زلزله زده توزیع شد.

وی به اقلام آماده تحویل در استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 12 هزار دستگاه چادر امدادی، 9 هزار تخته موکت، 26 هزار تخته پتو، 7 هزار ست ظروف، 8 هزار شعله والور،17 هزار قوطی کنسرو و 7 هزار کیلو گرم برنج در استان موجود است.

16 هزار دستگاه چادر در راه کرمانشاه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره ارسال اقلام زیستی، غذایی و خوراکی به استان کرمانشاه برای توزیع در میان زلزله زدگان، خاطرنشان کرد: 16 هزار دستگاه چادر امدادی، 28 هزار تخته پتو، 14 هزار گالن آب، 13 هزار کیلوگرم نایلون، 2 هزار و 200 شعله والور، 10 هزار کیلوگرم برنج، 84 هزار قوطی کنسروجات و 400 کیسه حمل جسد به کرمانشاه ارسال شده است.

نظر شما