شناسهٔ خبر: 22498078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایگاه های هلال احمر کردستان آماده دریافت کمک های مردمی است

صاحب‌خبر -

حسن خدابنده لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امروز صبح در میادین و مناطق پر ازدحام تمامی شهرهای استان پایگاه های سیار (چادر) برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دایر کرده است.
وی از شهروندان خواست کمک های غیر نقدی خود را شامل پتوی سالم، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو و خشکبار و آب معدنی، لوازم بهداشتی، ️داروهای ضروری،️ شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد را به این پایگاه های تحویل دهند.
خدابنده لو با اشاره به جمع آوری کمک های خودجوش در بسیاری از شهرستان های استان نیز افزود: خیرین می توانند این کمک های را تحویل پایگاه های جمعیت هلال احمر دهند تا در اولین فرصت بدست زلزله زدگان برسد.
وی اضافه کرد: اولویت بر جمع آوری کمک های غیرنقدی است و کمک های نقدی مردم نیز پس از تبدیل به اجناس مورد نیاز زلزله زدگان به این مناطق ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، از روز گذشته مردم شهرها و مناطق مختلف، محلات و روستاهای استان کردستان به صورت خودجوش اقدام به جمع آوری اقلام غذایی، پتو، چادر و آب معدنی و ارسال آن در قالب محموله های مردمی به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه (شهرستان سرپل ذهاب) کرده اند.
**
راه اندازی بیمارستان صحرایی و اعزام یک فروند بالگرد و چهار دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر کردستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از دیروز بیمارستان صحرایی این جمعیت در شهر سرپل ذهاب راه اندازی شده که این بیمارستان صحرایی یکی از مجهزترین بیمارستان های جمعیت هلال احمر کشور است.
خدابنده لو افزود: این بیمارستان صحرایی که دارای اتاق عمل نیز بوده و در آن 2 پزشک، 10 پرستار، ماما و بهیار مستقر شده و به آسیب دیدگان خدمات پزشکی و درمانی ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: بالگرد این جمعیت، چهار دستگاه آمبولانس به همراه 100 امدادگر در قالب هشت تیم نیز به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: این هشت تیم شامل تیم های آواربرداری، اسکان اضطراری، آنست (سگ های جستجوگر)، تغذیه اضطراری، بهداشت و درمان، واکنش سریع و تیم های امدادی و عملیاتی هستند.
خدابنده لو یادآور شد: این هشت تیم علاوه بر تجهیزات مورد نیاز، مقادیر زیادی جیره خشک و غذایی، پتو، چادر و مایحتاج اولیه برای کمک به مردم این منطقه به همراه دارند.
دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز برای کمک به حادثه دیدگان استان کرمانشاه، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی استان را به همراه پرسنل و کادر درمانی مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام کرده است.
تعدادی از دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در حرکتی خودجوش جهت اعزام به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده و از همان ساعت اولیه مشغول جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای امدارسانی و کمک به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه هستند.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 2 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102

انتهای پیام /*

نظر شما