شناسهٔ خبر: 22497679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

جعفرزاده خبر داد؛

آماده‌سازی ۱۰۰ تخت هواپیمایی و انتقال مجروحان زلزله‌‌ با‌ ۱۰ پرواز/ برخورد قانونی با سایت گران‌فروش‌

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی از صدور ۱۰ مجوز پرواز‌ فوق‌العاده و هشت پرواز برنامه‌ای به فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: دو فروند ایلوشین و آنتونف با ظرفیت ۱۰۰ تخت و ۶۰ مسافر همراه، یک فروند هواپیمای چلنجر و سه فروند بالگرد به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

صاحب‌خبر -

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به صدور ۱۰ مجوز پرواز‌ فوق‌العاده به فرودگاه‌های مناطق زلزله‌زده‌ بیان کرد: این مجوز پروازهای فوق‌العاده‌ تمدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله نسبت به اعزام هواپیما، آمبولانس هوایی و بالگرد امداد و نجات اقدام‌ شد، افزود:‌ روزانه هشت پرواز برنامه‌ای به فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام انجام می‌شود‌.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به همکاری شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی در ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده، افزود: از روز گذشته یک فروند هواپیمای ایلوشین با ظرفیت ۷۰ تخت و ۳۰ مسافر همراه، یک فروند هواپیمای آنتونف با ظرفیت ‌۳۰ تخت و ۳۰ مسافر همراه، یک فروند هواپیمای چلنجر مسافری و سه فروند بالگرد به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

وی به فارس گفت: همچنین سازمان هواپیمایی کشوری از لحظات نخستین آمادگی خود را اعلام و نسبت به اعزام هواپیماها، آمبولانس هوایی و بالگردهای امداد و نجات اقدام کرده است.

جعفرزاده از برخورد جدی با سایت متخلفی که نرخ بلیت پروازهای کرمانشاه را روز گذشته افزایش داده بود خبر داد و گفت: همچنین شرکت هواپیمایی که پروازهای کرمانشاه را انجام می‌دهد، برخورد قانونی با سایت موردنظر به علت گرانفروشی داشت.

وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بلیت‌های خود با یک یا چندی آژانس هواپیمایی ارتباط دارند، حال اگر آن دفتر یا آ‌ژانس در فروش بلیت آن شرکت موارد قانونی را رعایت کند، این قرارداد فروش بلیت سال‌ها تمدید می‌شود، اما اگر آژانسی بخواهد در این حوزه گران‌فروشی و یا کم‌فروشی کند و یا صندلی‌ها را به سایتی غیرقانونی و چارترکننده واگذار کند، شرکت هواپیمایی قرارداد خود با آن آژانس را لغو می‌کند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در صورت احراز تخلف از سوی آژانس‌‌هایی که مجوز بند الف را دارند، علاوه بر شرکت هواپیمایی طرف قرارداد، سازمان هواپیمایی کشوری نیز، برخوردهای قانونی با آژانس متخلف خواهد شد.

نظر شما