شناسهٔ خبر: 22497657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

اپل در تلاش برای تنوع جنسیتی و نژادی ناموفق بود

صاحب‌خبر -

سی نت- آمارهای اخیر اپل نشان می دهد که این شرکت در بالا بردن تعداد نیروهای زن خود موفق نبوده و در جذب کارکنان سایر نژادها (سیاهپوست و آسیایی) نیز پیشرفت چندانی نداشته است. 
بر اساس اعداد و ارقام موجود تا اول تابستان امسال، تنها یک سوم از کارمندان اپل را زنان تشکیل می دهند که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثابت مانده است. این در حالی است که نسبت تعداد کارکنان از نژادهای مختلف (به جز آسیایی ها) نیز فقط یک درصد افزایش داشته و به 23 درصد رسیده است و آمار کارمندان سفیدپوست هم با دو درصد کاهش حالا 54 درصد شده است.
جالب است بدانید که کمپانی اپل 130 هزار کارمند دارد که 83 هزار نفر از آنها در خاک آمریکا حضور دارند. البته این ارقام علاوه بر مهندسان، طراحان و کارکنان حوزه محصولات، شامل کارمندان اپل استور نیز می شود، اما مشخص نیست که آیا اپل کارکنان فروشگاه های خود را هم در آمار مذکور لحاظ کرده است یا خیر.
لازم به ذکر است که در سه سال گذشته نرخ جذب کارمندان زن زیر 30 سال در اپل با افزایش پنج درصد، به 36 درصد رسیده که مجموعا آمار نیروهای زن کمپانی را با دو درصد افزایش، به 37 هزار نفر رسانده است. در ضمن طی دوره مذکور حضور زنان در نقش های مدیریتی نیز تنها یک درصد افزایش داشته که رشد قابل توجهی به حساب نمی آید.
اما طبق اظهارات خود اپل، استخدام نیروهایی که در حالت عادی کمتر مورد توجه قرار می گیرند، یعنی زنان، سیاه پوستان، سرخ پوستان، ساکنان جزایر اقیانوس آرام و مردمان آمریکای لاتین از ژوییه 2016 تا ژوییه 2017 افزایش چشمگیری داشته اند و 50 درصد از کل استخدام های شرکت را شامل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما