شناسهٔ خبر: 22495634 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا:

بیمارستان سیار50تختخوابی وزارت بهداشت امروز در سرپل ذهاب دایر شد

صاحب‌خبر -

پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه زلزله زده غرب کشور افزود: این بیمارستان از صبح امروز در محوطه بیمارستان تخریب شده شهدا در سرپل ذهاب کار خود را شروع کرده است و تمام امکانات درمانی لازم مانند اتاق عمل، بخش سی سی یو، آی سی یو و آزمایشگاه را داراست.
وی ادامه داد: علاوه بر این بیمارستان، یک بیمارستان سیار 30 تخته دیگر نیز که متعلق به وزارت بهداشت است در شهرستان سرپل ذهاب مشغول خدمت رسانی به مردم است.
وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی نیز یک بیمارستان سیار 60 تخته را برای ارائه خدمت به مصدومان و بیماران زلزله غرب کشور در سرپل ذهاب ایجاد کرده است و یک بیمارستان سیار 30 تخته متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مشغول خدمت رسانی به مصدومان زلزله زده این شهر است.
مشاور وزیر بهداشت در امور پدافند غیر عامل گفت: یک بیمارستان 50 تخته نیز در شهر ثلاث باباجانی و یک بیمارستان 50 تخته دیگر نیز در اسلام آباد غرب مسئولیت ارائه خدمت به زلزله زدگان را به عهده دارند.
کولیوند گفت: 70 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 بالگرد و دو هواپیما انتقال مصدومان برای جا به جایی مصدومان زلزله به کار گرفته شده است.
وی افزود: تمام امکانات درمانی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب موجود است و هیچ کمبود و مشکلی برای ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون 423 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند.
بر اساس آمار ارائه شده تا این لحظه، تعداد جان باختگان در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، کرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
اکنون مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
خبرنگار: محسن فتاحی**
اجتمام 1625**3063 ** 1418

انتهای پیام /*

نظر شما