شناسهٔ خبر: 22493827 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فتحی خبر داد:

مداخله ۱۶ استان برای فراهم کردن اسکان اضطراری/آواربرداری سبک به پایان رسیده است

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال‌احمر گفت: تاکنون اسکان و تغذیه اضطراری برای 70 هزار نفر فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهین فتحی در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه 10 بالگرد جمعیت هلال احمر از صبح روز گذشته 162 مصدوم را منتقل کرده‌اند، درباره تغذیه و اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان گفت: با توجه به وسعت منطقه زلزله‌زده و برودت هوا 16 استان همجوار و نزدیک به استان کرمانشاه در فرآیند عملیات مداخله کردند و تیم‌های واکنش سریع و اسکان اضطراری فراهم شد.

او با بیان اینکه تیم‌های درمان اضطراری از ساعات آغاز حادثه در منطقه حضور داشتند و به ارائه خدمات پرداختند، گفت: 10 هزار تخته چادر و 20 هزار تخته پتو و 185 هزار انواع کنسروجات تاکنون بین مردم توزیع شده است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه در این منطقه 526 روستا و 8 شهر وجود دارد تصریح کرد: تسهیلات اسکان و تغذیه اضطراری را برای 70 هزار نفر فراهم کردیم. اما وسعت منطقه زیاد است و نیروهای امدادی نیازمند حمایت هستند.

فتحی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز منطقه‌ای وجود دارد که امدادرسانی صورت نگرفته باشد گفت: ما به تک تک روستاها به همراه مسئولان محلی سرکشی کردیم اما شاید نقاطی باشد که امدادرسانی نشده باشد که البته فراگیر نیست و اگر جایی وجود دارد که احیانا امدادرسانی صورت نگرفته باشد در صورتی که به ما اطلاع داده شود، قطعا امدادرسانی به آنجا انجام خواهد شد.

او همچنین درباره آخرین وضعیت آواربرداری در منطقه گفت: آواربرداری سنگین در حوزه وظایف جمعیت هلال احمر بوده است که به پایان رسیده و جستجو با سگ‌های زنده‌یاب نتایج مثبتی داشته و در حال حاضر تلاش ما برای اسکان و تغذیه اضطراری است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه آواربرداری سنگین برای باز کردن مسیرها در حوزه هلال نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم اسکان و تغذیه اضطراری تا عصر امروز کامل شود.

او همچنین درباره کمک‌های مردمی گفت: مردم از روز گذشته اقلام اهدایی خود را به مراکز هلال احمر برای کمک به مصدومان و زلزله‌زدگان می‌آوردند. از مردم تقاضا می‌شود شان مردم آسیب دیده را در کمک‌های مردمی رعایت کنند.

نظر شما