شناسهٔ خبر: 22493025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امروز صورت می گیرد؛

حضور هیأتی به نمایندگی از رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده

هیأتی به نمایندگی از رهبر انقلاب برای بررسی روند امدادرسانی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده و مصیبت زده در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیأتی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین عبد الحسین معزی نماینده ولی فقیه در هلال احمر و همراهی آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، این هیأت روز سه شنبه برای بررسی روند امدادرسانی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده و مصیبت زده در مناطق زلزله زده حضور پیدا خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاه های لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی با صدور پیام های جداگانه ای ، با تسلیت جانباختن جمعی از هموطنان در حادثه غم بار غرب کشور، خواستار اهتمام ویژه مسؤولان به آسیب دیدگان حادثه شدند.

مراجع تقلید همچنین در این پیام ها تصریح کردند که مؤمنين مجاز هستند از يك سوم سهم مبارك امام(علیه السلام) براى ترميم خرابى‌ها و نگهدارى آسيب‌ديدگان و نجات مجروحان استفاده کنند.

همچنین سران قوا، رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت بسیج کردن تمام امکانات و ظرفیت های کشور برای امدادرسانی به زلزله زدگان تأکید کردند و خواستار تلاش مسؤولان برای کاهش آلام مردم آسیب دیده شدند.

این گزارش می افزاید، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور روز سه شنبه برای نظارت و بررسی روند امداد رسانی به زلزله زدگان در استانهای غربی و دیدار با مردم و آسیب دیدگان، عازم استان کرمانشاه می شود.

هیأت دولت نیز با صدور اطلاعیه ای با ابراز همدردی و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه زلزله اعلام کرد که به جهت احترام به همه قربانیان و همدردی با خانواده محترم آنان و کلیه حادثه دیدگان، سه شنبه بیست و سوم آبان ماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام می کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نهادهای حوزوی با صدور بیانیه هایی رفع آلام مردم مصیبت دیده با نهایت سرعت، همت و تلاش به کمک و امدادرسانی را وظیفه مهم  مسؤولان استانی و کشوری دانستند؛ کاروان هایی از طلاب نیز برای یاری رساندن به زلزله زدگان به کرمانشاه اعزام شدند.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار تاکنون  413 نفر از هموطنان در زلزله استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و  بیش از 7 هزار نفر مجروح شده اند و عملیات امداد و جستجو همچنان ادامه دارد و قرار است تیم های بهداشت و عملیات روحی روانی نیز به روستاها اعزام شوند./1323/۲۰۳/ح

نظر شما