شناسهٔ خبر: 22492940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان محیط زیست برای ساماندهی پسماند روی زنجان تصمیم گیری می کند

زنجان – ایرنا – مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای ساندهی پسماندهای ویژه شهرک صنعتی تخصصی روی این استان تصمیم گیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نزدیک هفت میلیون تن پسماند صنایع معدنی فعال در زمینه سرب و روی در محل شهرک صنعتی روی زنجان دپو شده است.
کریم حسینخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به زنجان سفر کرد و از نزدیک بازدیدی از محل دپوی پسماندهای شهرک صنعتی روی داشت.
وی یادآورشد: در این سفر بنا شد تمام دستگاه های اصلی استان در خصوص نحوه مدیریت این پسماندها نظر و پیشنهاد خود را ارائه کنند و در تهران جمع بندی و تصمیم گیری شود.
حسینخانی اظهار کرد: هفته گذشته تمام دستگاه های مرتبط ائم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست، شرکت شهرک های صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نظر خود را ارائه دادند و جمع بندی به تهران ارسال شد.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: یکی از گزینه های قوی مطرح شده در این نظرات، ساماندهی پسماندها در محل کنونی است.
وی خاطر نشان کرد: جابجایی و انتقال این پسماندها نیاز به زمان و هزینه کلانی دارد و منجر به انتشار آلودگی در مسیر انتقال می شود.
حسینخانی ادامه داد: در این پیشنهاد مطرح شد که در حین ساماندهی این پسماندها در محل دپوی فعلی، دستگاه های اصلی در بلند مدت فضایی را مشخص و تایید کنند تا پسماندهای جدید به آنجا منتقل و امحا شوند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه سازمان محیط زیست کشور کمیته ای تخصصی در خصوص ساماندهی پسماندهی ویژه صنعتی دارد، گفت: باید منتظر ارزیابی این کمیته بر اساس نظر و پیشنهاد های ارائه شده استان ماند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که هشت آبان امسال به زنجان سفر کرده بود پس از بازدید از پسماندهای جمع آوری شده شهرک صنعتی روی زنجان گفت: باید هرچه زودتر وضعیت دپو پسماندهای شهرک تخصصی روی زنجان مشخص شود.
تجریشی افزود: در این رابطه باید تصمیمی گرفته شود که شرایط را برای مردم زنجان و محیط زیست بدتر از وضعیت کنونی نکند.
وی با بیان اینکه به حتم ما در این تصمیم گیری از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و ظرفیت های بین المللی استفاده خواهیم کرد تا بتواند 'منافع ملی، سلامت شهروندان و محیط زیست' را تامین کند، اظهار کرد: این بازدید بنا به دستور دکتر کلانتری ریاست سازمان و برای پیگیری برخی توافقات که اوایل امسال در رابطه با چگونگی مدیریت دپوها و فیلتر کیک های موجود در این محل، صورت گرفت، انجام می شود.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما