شناسهٔ خبر: 22492393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

راشاتودی:

عربستان بدون تغییرات عمده رو به سقوط می‎رود/بحران اقتصادی عامل تنش میان شاهزادگان سعودی

خبرگزاری میزان- پایگاه راشا تودی در گزارشی به بازداشت شاهزادگان سعودی پرداخته و به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که این اقدام مبارزه با فساد مالی نبوده و تلاشی برای تقویت قدرت و پر کردن شکاف‌های اقتصادی حاصل از بحران موجود در این کشور است.

صاحب‌خبر -

بازداشت شاهزادگان سعودی؛ مبارزه با فساد یا تلاش برای کودتابه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه راشا تودی در گزارشی به بازداشت شاهزادگان سعودی پرداخته و به نقل از تحلیلگران می‌نویسد که این اقدام مبارزه با فساد مالی نبوده و تلاشی برای تقویت قدرت و پر کردن شکاف‌های اقتصادی حاصل از بحران موجود در این کشور است.

راشا تودی می‌نویسد: بازداشت شاهزادگان و تعداد زیادی از مقامات و فعالان اقتصادی عربستان سعوی می‌تواند به مصادره اموال و دارایی این افراد تا حدود 800 میلیارد دلار شود اما این اقدام با چه هدفی انجام می‌گیرد؟

در این گزارش با «الساندرو برونو» و «کمباردی لتر» درباره اهداف پشت پرده این پاکسازی مصاحبه و این سوال مطرح شده که آیا این پاکسازی با هدف مبارزه با فساد اقتصادی انجام شده یا این اقدام برای پر کردن شکاف‌های اقتصادی در این کشور در پی رکود بازار نفت انجام شده است.

الساندرو برونو می‌گوید: شکی نیست که محمد بن سلمان در پی تقویت قدرت خود است و عربستان سعودی نیز بدون تغییرات عمده رو به سقوط خواهد رفت و احتمالا این اقدام نیز در راستای انجام اصلاحات در این کشور است اما مسئله اصلی اینجاست که در پی رکود در بازار نفت، عربستان با بحران اقتصادی رو به رو است و مصادره اموال این شاهزادگان می‌تواند به پر کردن شکاف‌های اقتصادی در این کشور کمک کند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه ضمن مطرح کردن این فرضیه که احتمالا محمد بن سلمان یا این سرمایه‌داران به نوعی توافق رسیده، می‌گوید: من آن را نوعی «کودتای کاخ» می‌نامم.

در ادامه این گزارش به نظر دیگر تحلیل‌گران نیز اشاره شده که می‌گویند محمد بن سلمان در تلاش است تا برای تقویت پایه‌های قدرت خود تمامی شاهزاده‌های با نفوذ را از سر راه خود بردارد.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما