شناسهٔ خبر: 22490376 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

دلنوشته هنرمندان موسیقی پس از زلزله

آه ‌ای واژه شوم، خو نکرده است دلم با تو

صاحب‌خبر -

همزمان با درگذشت تعداد زیادی از هموطنانمان در حادثه دلخراش زلزله یکشنبه‌شب ۲۱ آبان‌ماه استان‌های غربی کشور، تعدادی از هنرمندان عرصه موسیقی در دلنوشته‌هایی در صفحات مجازی با جانباختگان و مصدومان این زلزله ابراز همدردی کردند.
شهرام ناظری در این زمینه شعری کُردی نوشت: دره ختان ژه خه م چو چه وگان چه م دیم / داران دره ختان که لاغی پووش دیم/ که پوو وه و شین گال گه رمه وه / چمان مرده ی داشت وه رو ته رمه وه
کیهان کلهر هم نوشت: ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای شفای عاجل مصدومان حادثه زلزله  یکشنبه شب گذشته، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را به ملت ایران به‌ویژه مردم استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنیم. کیوان ساکت به این جمله بسنده کرد: آه ‌ای واژه شوم، خو نکرده است دلم با تو.
سالار عقیلی و محمد معتمدی هم تسلیت نوشتند و حافظ ناظری هم نوشت: حادثه وارده در زلزله دیشب بسیار غمناک و دردناک است، خصوصا برای ما کُردها. تسلیت به خانواده‌های داغدیده در کرمانشاه استوار و مردمان تاریخ‌آفرینش، همین‌طور به هموطنان عزیزم در دیگر شهرهایی که دچار آسیب شدند. نمی‌دانم چرا اما کردها حتی اشک‌ها و غم‌هایشان هم غرورآفرین و باشکوه است. با آرزوی آرامش و تسکین خاطر خانواده‌های داغدیده. شهاب اکبری، آهنگساز و تنظیم‌کننده نوشت: وطن بی‌خونه، وطن سرگردون، روزگارو چند شب به عقب برگردون. قشنگ کامکار هم به «تسلیت ... دلم گرفته» بسنده کرد.  سهراب پورناظری نوشت: بیستون فیدات بام صد پاره جرگِم؛ یا دوس یا دیدار یا وادِی مرگِم؛ سرپل عزیز سرزمین روزهای کودکی مادرم، الوند خروشان رودخانه رویای داستان‌هایی که با آن بزرگ شده‌ام، قصر شیرین بهشت روزهای دور سرزمینم کرمانشاه در اندوهی جانکاه شب را به سوگ جان‌های از دست رفته و انتظار تن‌های زیر آوار می‌گذراند. با آن‌که هزاران فرسنگ راه دورم از ایرانم و از سرزمین خسرو و شیرینِ به سوگ نشسته‌اش، باری لحظه‌ای از درد همشهریانم خاطرم آرام نیست. خداوند این روزها را بر ما آسان کند....
شمار دیگری از هنرمندان چون رضا صادقی، بابک جهانبخش، علی‌رضا عصار، فرزاد فرزین، محسن چاوشی و... نیز زلزله اخیر کردستان را تسلیت گفتند.

نظر شما