شناسهٔ خبر: 22488698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرها

صاحب‌خبر -

 گروههاي خوني O به مصدومان کمک کنند

يک مسئول سازمان انتقال خون کشور از مردم و کساني که گروه خوني O دارند تقاضا کرد تا براي اهداي خون پيشدستي کنند.

بشير حاجي‌بيگي در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به اينکه درباره ذخيره مناسب خون در کشور اطمينان داده مي‌شود خون مورد نياز در مناطق زلزله‌زده تأمين خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اينکه فقط 3 تا 4 درصد مردم ايران داراي خون O منفي هستند، و چون اين گروه خوني قابل تزريق به تمام گروه‌هاي خوني مختلف است، متعاقباً باارزش‌ترين گروه خوني در حوادثي چون زلزله گروه خوني O منفي است.

وي ادامه داد: بنابراين افرادي که داراي گروه خوني از نوع O منفي (O neg) هستند در اولويت براي دريافت خون بوده، همچنين گروه خوني O مثبت نيز 33 درصد از جمعيت کشور را در بر مي‌گيرد، و چون بيشترين گروه خوني در کشور هم گروه خوني O است اين افراد نيز در اولويت اهداي خون خواهند بود.

مدير روابط عمومي سازمان انتقال خون کشور تصريح کرد: بنابراين تقاضا مي‌شود گروه‌هاي خوني O براي اهداي خون پيشدستي کنند.

کاهش 8 دقيقه اي سرفاصله ها در خطهاي مترو

دبير کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از کاهش سرفاصله قطارها درخطوط 1، 2، 3 و 4 مترو خبر داد.

محمدعلي کروني در گفتگو با مهر با اشاره به کاهش سرفاصله قطارها درخطوط مترو پايتخت گفت: يکي از معضلات شرکت بهره برداري توقف 36 درصد قطارهاي مترو در زمان مسافر پذيري براي تعميرات است که با مديريت انجام شده و پيگيري هاي کميسيون حمل و نقل اين ميزان با 16 درصد کاهش و به 20 درصد ناوگان رسيد.

وي ادامه داد: در حال حاضر خط يک از 28 قطار به 30 قطار، خط 2 از 22 قطار به 24 قطار، خط3 از 13 قطار به 15 قطار و خط 4 از 19 قطار به 22 قطار افزايش ناوگان داشته است.

دبيرکميسيون عمران شوراي شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر سرفاصله قطارها در خط يک از 5 دقيقه به 4 دقيقه، خط 2 از 5 دقيقه به 4.5 دقيقه، خط 3 از 18 دقيقه به 10 دقيقه و خط 4 از 6 دقيقه به 4 دقيقه کاهش داشته است.

کروني ابراز اميدواري کرد: با برگزاري مناقصه 2 هزار واگن مترو و سهم تهران از اين واگن ها شاهد 3 ميليون سفر با مترو خواهيم بود.

به گفته دبير کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان 4 سال سفربا مترو به 6 ميليون سفر مي رسد.

مشکل خرابي واگن ها در نسل اول قطارها

وي در پاسخ به پرسشي در خصوص افزايش خرابي واگن ها در مترو گفت: 240 واگن از نسل اول قطارهاي در حال خدمات رساني در خطوط هستند که نياز به تعميرات اساسي دارند. در حال حاضر مشکل اصلي کمبود قطعات يدکي در مترو است.

کروني اضافه کرد: عمر مفيد قطارها حدود 20 سال است که بيشتر اين قطارها حدود 15 سال عمر داند و با تعويض قطعات يدکي امکان بهره برداري دوباره وجود دارد.

دبير کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر تهران ازتوجه به تامين نقدينگي مورد نياز شرکت بهره برداري مترو دربودجه سال آينده شهرداري خبر داد.

سير صعودي مصرف مواد مخدر در زنان

رئيس اداره ارزيابي پزشکي قانوني استان تهران از افزايش مصرف مواد مخدر در زنان خبر داد.

دکتر آرش سالاري در گفتگو با مهر در خصوص مصرف مواد مخدر در زنان گفت: در بررسي هاي انجام شده به نسبت گذشته، شاهد افزايش مصرف مواد مخدر زنان هستيم.

وي افزود: آنچه امروز در جامعه هم مي بينيم مويد همين مطلب است چرا که متاسفانه قبح مصرف در بين زنان از بين رفته است.

رئيس اداره ارزيابي پزشکي قانوني استان تهران تصريح کرد: هر روز شاهد افزايش مصرف سيگار در زنان جامعه هستيم که اين مسئله ناشي از تغييرات اجتماعي و فرهنگي است. اين موضوع هشدار اجتماعي است که نشان مي دهد مصرف سير صعودي داشته است.

سالاري در خصوص مصرف مشروبات الکلي در جامعه هم گفت: متاسفانه آمار مصرف مشروبات الکلي هم در چند سال اخير در جامعه افزايش پيدا کرده است. نمونه گيري‌هاي انجام شده هم مويد بالا رفتن اين آمار در هر دو جنس است.

رئيس اداره ارزيابي عملکرد و رسيدگي به شکايات استان تهران در خصوص آمار مسموميت هاي دارويي در استان تهران گفت: ميزان آمار مسموميت هاي دارويي منجر به فوت و آنچه به پزشکي قانوني ارجاع داده مي شود به طور کلي کم است.

استقرار تيم‌هاي مددکاري و روان‌شناسي بهزيستي در مناطق زلزله زده

مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي کشور از استقرار تيم‌هاي مددکاري و روان‌شناسي بهزيستي در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

سيد مهدي ميرشاه ولد مدير کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکيل ستاد بحران براي رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان استان کرمانشاه اظهار کرد: رئيس سازمان بهزيستي کشور به تمام مديران استان‌هاي همجوار استان کرمانشاه ابلاغ کرد که در طرح محب از تمامي امکانات سازمان بهزيستي اين استان‌ها براي امدادرساني و کاهش آلام زلزله زدگان اين استان استفاده کنند.وي ادامه داد: کمک‌ها و اقدامات اوليه به تمامي آسيب ديدگان زلزله ارائه مي‌شود و همه مديران و معاونان ستادي استان کرمانشاه و استان‌هاي همجوار با حضور در اين ستاد اين ابلاغيه را اجرا خواهند کرد.

ميرشاه ولد گفت: در ستاد سازمان بهزيستي کشور تيمي با حضور مديران اين سازمان براي بازديد ميداني از استان زلزله زده کرمانشاه تشکيل و به اين استان اعزام مي‌شوند و همچنين به دستور رئيس سازمان بهزيستي کشور کميته بحراني در استان کرمانشاه تشکيل شده است تا نيازهاي اورژانسي در اين استان بررسي و تأمين شوند.

مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بهزيستي کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون تيم هاي ويژه اي در قالب تيم هاي روان‌شناسي و مددکاري براي ارائه خدمات مشاوره‌اي به محل وقوع زلزله اعزام شدند و به مدت يک هفته در مناطق حادثه ديده مستقر هستند.وي اضافه کرد: در صورتي که مردم کشور تمايل به واريز کمک هاي نقدي براي زلزله زدگان داشته باشند، مي‌توانند اين کمک ها را از طريق شماره حساب 90190 سازمان واريز کنند و در صورت کسب اطلاعات بيشتر براي هماهنگي دريافت و ارسال کمک‌هاي مردمي با شماره 021-66762107 دفتر مشارکت هاي مردمي سازمان بهزيستي کشور تماس بگيرند.

برچسب‌ها:

نظر شما